شناسهٔ خبر: 89384 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دهه فجر انجام می‌گیرد

بهره‌برداری از ۵۴میلیارد ریال پروژه راهداری برای افزایش ایمنی جاده‌های کرمانشاه

کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از بهره‌برداری ۱۱ پروژه راهداری استان در دهه فجر با اعتبار نزدیک به ۵۴ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ، فریبرز کرمی  اظهار داشت: برای دهه فجر امسال ۱۱پروژه راهداری با اعتبار ۵۴ میلیارد به بهره‌برداری می‌رسد که عمدتا مربوط به رفع نقاط پرتصادف و ایمن سازی جاده‌ها است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها عمدتا در شهرستان‌های کرمانشاه، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و پاوه به بهره‌برداری می‌رسد که شامل، ايمن سازي نقطه پرتصادف جلالوند محور سرپل ذهاب - جلالوند، اصلاح نقطه پرتصادف پيچ سرابگرم محور سرابگرم - گورسفيد در شهرستان سرپل ذهاب و احداث ديوار بتني ضامن جاده محور گیلانغرب – سومار، اصلاح نقطه پرحادثه تق توق، ايمن سازي پرتصادف فتی افشار محور سرابگرم - گورسفيد در شهرستان گیلانغرب و اصلاح نقطه پرتصادف فتاح بگ محور قصرشیرین - سرپل ذهاب در شهرستان قصر شیرین، احداث دیوار ضامن پل چهر با تور سنگ و گابیون در شهرستان هرسین، احداث و تعریض دو دستگاه پل گردنه چنار حذف پرتصادف در شهرستان اسلام آباد غرب، احداث کانال سنگی روباز دره بیان - دوریسان پاوه و احداث دیوار تین در شهرستان پاوه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه شش پروژه نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این دهه افتتاح می‌شود، اظهار کرد: این شش پروژه مجتمع‌های خدمات- رفاهی در محورهای مختلف استان است که با اعتبار بیش از ۲۲۰۰میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

کرمی خاطرنشان کرد: این مجتمع‌های خدمات- رفاهی در محورهای حمیل به کرمانشاه، اسلام آباد غرب به پلدختر، سرپل ذهاب به کرندغرب، محور ازگله، سرپل ذهاب به گیلانغرب و محور کوزران به جوانرود احداث شده است.

وی پیش‌بینی کرد در هریک از این مجتمع‌های خدمات- رفاهی تقریبا” ۱۵ نفر مشغول به کار می شوند.