شناسهٔ خبر: 8943 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نظری در گفتگو با پاياه خبري وزارت راه و شهرسازي خبر داد:

بررسي سير بار از كريدور ريلی قزاقستان-ترکمنستان-ایران در كنفرانس كريدور يين المللی شمال- جنوب در هند

عباس نظری مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین الملل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه كنفرانس كريدور بين المللی شمال- جنوب که در بمبئی هند برگزار شد٬ گفت: سير بار از كريدور ريلی قزاقستان-ترکمنستان-ایران جزء مهمترین موضوعات بود.

عباس نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه كنفرانس كريدور يين المللي شمال- جنوب  ۲۲ خرداد در بمبئی هند برگزار شد٬ گفت: در اين كنفرانس  علاوه بر راه آهن‌های هند، ‌روسيه، ‌ايران بعنوان بنيانگذاران كريدور شمال- جنوب، شركت‌های حمل و نقلی و گمرك از كشورهای مختلف نيز حضور داشتند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین الملل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: در اين كنفرانس هيات ایرانی مركب از نمایندگان شرکت راه آهن، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری ‌و شركت‌های حمل و نقل داخلی بود.

وی ادامه داد: به دنبال حركت دو كانتينر در مارس ۲۰۱۴ از هند به بندرعباس و از آنجا به شمال كشور، ‌فدراسيون اتحاديه فورواردرهای باری هند مطالعه جامعی درباره وضعيت سير كانتينر در طول كشورهای مسير و مشكلات و مسائل مربوطه تهيه کرد.

نظری با بیان اینکه نتايج اين گزارش در اجلاس مورد بررسي قرار گرفت٬ توضیح داد: علاوه بر اين در اجلاس مذكور پتانسیل و فرصت‌های تجاری واردات و صادرات، چالش‌های بانکداری و پوشش بیمه در کریدور شمال- جنوب، سیر و حرکت منسجم از طریق ایران، موارد مرتبط با کشتیرانی و لجستیک، اتصال با روسیه از طریق ایران، بررسی سير بار از طريق كريدور ريلی قزاقستان-ترکمنستان-ایران، هزینه عملیاتی و مسائل ترانزیتی با روشهای مختلف حمل و نقلی در طول کریدور شمال-جنوب مورد بحث و بررسي قرار گرفتند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین الملل راه‌آهن یادآور شد: حسين عاشوری معاون بهره‌برداري و سير و حركت در مراسم افتتاحيه و همچنين نشست‌كاری سخنرانی کرد و به موقعيت جمهوری اسلامی ايران در كريدورهاي بين المللی بطور اعم و كريدور شمال-جنوب بطور خاص پرداخت./

نظر شما