شناسهٔ خبر: 89447 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در هفتمین جلسه ملاقات عمومی:

وضعیت مسکن و امور اداری پرسنل تا پایان دولت دوازدهم ساماندهی می‌شود/ شناسایی ۴۶۰ پرسنل فاقد مسکن در وزارت راه

دیدار مردمی معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در هفتمین جلسه دیدار عمومی خود با پرسنل این وزارتخانه اظهار کرد که به دستور مقام عالی وزارت، هیچ فردی از پرسنل وزارت راه و شهرسازی نباید تا پایان دولت فاقد مسکن باشد.

نعمت‌الله ترکی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به هفتمین جلسه ملاقات عمومی این بخش از معاونت با ارباب‌رجوعان که امروز ۱۵ بهمن در ساختمان شهید دادمان برگزار شد، اظهار کرد: این جلسات در راستای ایجاد انگیزه، حمایت و پشتیبانی از پرسنل خدوم و زحمتکش راه و شهرسازی برگزار می‌شود و هدف آن، رسیدگی به مشکلات منابع انسانی این وزارتخانه است.

وی گفت: ما به دو روش پیگیر مشکلات پرسنل هستیم. نخستین روش به‌صورت بازدید حضوری از ستاد یا استان‌ها انجام می‌شود؛ به‌طوری‌که تاکنون به بیش از ۲۰ استان مراجعه کرده و از نزدیک با ۶ هزار نفر از پرسنل شاغل در استان دیدار و گفت‌وگوی به چهره به چهره داشته‌ایم.

ترکی عنوان کرد: طی این دیدارها، پرسنل محترم، مشکلاتشان را مطرح کردند و ما نیز پس از بررسی، دستورات لازم جهت پیگیری به‌ویژه در بخش‌های اداری، پرسنلی و استخدامی را صادر کردیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: به دستور وزیر راه و شهرسازی ما دو موضوع را به جهت رفع مشکلات پرسنل این وزارتخانه در اولویت کاری خود قرار دادیم. نخستین اولویت ما موضوع تأمین مسکن برای پرسنل است.

وی گفت: مطابق دستور مقام عالی وزارت، ما باید تا پایان دولت، جهت تأمین مسکن برای تمامی پرسنل اقدام و پیگیری کنیم و به دستور وزیر، هیچ فردی از پرسنل وزارت راه و شهرسازی نباید تا پایان دولت فاقد مسکن باشد.

ترکی بیان کرد: اکنون این کار انجام شده است و در استان‌ها، با توجه به پیگیری‌هایی که صورت گرفته، مدیرکل ادارات راه و شهرسازی موظف شدند تا نسبت به تأمین مسکن پرسنل اقدام کنند.

ببینید|دیدار مردمی معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانی

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به حدود ۴۶۰ نفر از پرسنل فاقد مسکن شناسایی شدند. اکنون زمین‌های واگذاری به تعاونی‌ها در حال احداث هستند و آن تعدادی که نیاز ضروری به مسکن دارند، به‌زودی واحدهایشان را تحویل خواهند گرفت. ضمن اینکه در شهر هشتگرد، حدود ۱۰۰ نفر از پرسنل واحدهایشان را تحویل خواهند گرفت و به‌زودی مستقر خواهند شد.

وی گفت: اولویت دوم ما مربوط به ساماندهی نیروهای انسانی است. اکنون در مجموعه وزارت راه و شهرسازی که شامل ستاد، استان‌ها و مراکز تابعه می‌شود، حدود ۷۲ هزار نفر نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد به تفکیک، حدود ۹ هزار در سطح استان‌ها فعالیت داشته، حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر در ستاد مشغول بوده و مابقی نیز در مراکز وابسته مشغول به فعالیت هستند.

ترکی عنوان کرد: اکنون ما در صدد ساماندهی وضعیت استخدامی این نیروها هستیم تا مشکلات آن‌ها در حوزه اداری مرتفع شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: از زمان تصدی‌ام به این مسئولیت، امروز هفتمین جلسه ملاقات حضوری‌ام در ستاد است که طی آن افراد مراجعه می‌کنند و مشکلاتشان را با ما در میان می‌گذارند.

ترکی با یادآوری از اینکه جلسه ملاقات‌های مردمی، به دو شکل؛ یکی برای پرسنل و دیگری برای عموم برگزار می‌شود، اظهار کرد: در هر جلسه ملاقات عمومی که تاکنون برگزار شده، حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر به‌طور حضوری می‌آیند و مسائل و مشکلاتشان را بیان می‌کنند. ما هم سعی می‌کنیم که پیگیر مشکلات آن‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: البته نوع دیگری از ملاقات را نیز داریم که به‌صورت سرکشی از بخش‌ها انجام می‌شود. در این‌گونه ملاقات‌ها که در ستاد انجام می‌شود، به‌طور نزدیک و به شکل حضوری به بخش‌های مختلف رفته و ضمن بازدید از آن بخش‌ها، اگر پرسنل مشکلی را مطرح کردن، ما هم پس از بررسی، تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مشکلات آنان هر چه زودتر برطرف شوند.