شناسهٔ خبر: 89513 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار فارس انجام شد

کلنگ زنی ساخت مجموعه مسکونی محله دباغی شیراز

 کلنگ زنی ساخت مجموعه مسکونی محله دباغی شیراز همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، آیین کلنگ زنی ساخت مجموعه مسکونی محله دباغی شیراز (سکونتگاه غیررسمی ) با حضور استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت بازآفرینی شهری ایران، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در حاشیه این مراسم  در جمع خبرنگاران گفت: امروز در شهرهای مختلف استان به ویژه کلانشهر شیراز موضوع بهسازی و نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و محلات غیر رسمی مورد توجه است.

 استاندار فارس افزود: بر همین اساس امروز به شکل نمادین شروع عملیات نوسازی یک پروژه را در قالب یک مجتمع مسکونی ۳۰ واحدی  محله  دباغی شهر شیراز (سکونتگاه غیررسمی) کلنگ زنی کردیم.

او ادامه داد: در کنار توجه به حوزه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده، ایجاد مجموعه‌ها و فضاهای آموزشی نیز در استان همواره مد نظر بوده و امروز شاهد افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه متوسطه با کمک کمیساریای عالی پناهندگان در خیابان تیموری شیراز بودیم.

سید حمید اشرفی مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس، نیز در این مراسم با بیان اینکه محله دباغی یکی از محلات اولویت دار در طرح بازآفرینی سکونتگاه های غیر رسمی می باشد، گفت: تا کنون پروژه مسکونی آپارتمانی با این وسعت در این محله اجرا نگردیده، امید است  اجرای این پروژه که با همکاری بخش خصوصی وارد فاز اجرایی  گردیده است، بتواند به عنوان یک عامل قوی محرک توسعه عمل نموده و باعث ورود سرمایه گزاران به این محله گردد.