شناسهٔ خبر: 89584 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس

متروی تهران-پردیس چهارساله ساخته می‌شود/ ۴۰۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه ساخت

مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس هزینه ساخت متروی تهران را چهار هزار میلیارد تومان و زمان ساخت آن را چهار ساله عنوان کرد.

مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مصوبه دولت برای انعقاد قرارداد مترو تهران - پردیس روز چهارشنبه صادر شد، گفت: هم اکنون در مرحله انجام پیش زمینه‌‌های احداث مترو هستیم و تلاش ما این است که در اسفندماه با حضور وزیر راه و شهرسازی و یا حضور ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهور متروی پردیس را کلنگ‌زنی کنیم. 

هدایت با اشاره به اینکه طول این خط مترو ۲۵ کیلومتر است، ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده هزینه ساخت متروی تهران-پردیس حدود چهار هزار میلیارد تومان است و زمان‌بندی اجرای آن نیز چهار ساله خواهد بود. 

وی این پروژه را خاص‌ترین پروژه مترو کشور خواند و گفت: طولانی‌ترین تونل متروی کشور در این خط قرار دارد.

هدایت گفت: این خط مترو دو ایستگاه دارد که یکی در فاز ۵ و دیگری در روبروی پارک علم و فناوری جانمایی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس خاطرنشان کرد: این خط مترو علاوه بر سرویس دهی به شهرستان‌های شمال شرق استان تهران شامل بومهن، رودهن، دماوند و فیروزکوه، می‌تواند مورد استفاده مسافران ورودی از استان‌های گلستان و مازندران نیز قرار گیرد. به نحوی که آنان این امکان را خواهند داشت تا خودروی خود را در مجتمع ایستگاهی که در کنار دومین ایستگاه مترو در محدوده بومهن ساخته خواهد شد، پارک کنند و با استفاده از مترو به سایر نقاط تهران دسترسی پیدا کند.