شناسهٔ خبر: 89623 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ساخت راه روستایی راهداری لرستان گفت:

آمادگی لرستان در اجرای ۴۰ کیلومتر راه روستایی در طرح ابرار۲

بستان رود شرف (1).JPG اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان برای بهسازی و آسفالت 40کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار۲ آمادگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، مرتضی شیروانی رئیس اداره ساخت راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهیدان و پاسداشت چهل و دومین طلوع فجر انقلاب گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در اجرای طرح ابرار۱(اقدام برای راههای اولویت دار روستایی) علیرغم همه محدودیت هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور وجود داشت، با احتساب راههای گردشگری تاکنون۱۴۷ کیلومتر بهسازی و شن ریزی راه و ۵۷ کیلومتر آسفالت راه روستایی و گردشگری را به اتمام رسانده است.
شیروانی افزود: با توجه به استانی شدن اعتبارات راه روستایی در کشور و محدودیت اعتبارات استانی در طرح ابرار۲ برای بهسازی و آسفالت ۴۰ کیلومتر راه روستایی آمادگی داریم.
وی نبود ماشین آلات اختصاصی در ساخت راههای روستایی را از موانع عمده بر مسیر طرح ابرار عنوان کرد و افزود: با توجه به تداخل کاری با عملیات راهداری و از طرفی فرسودگی ماشین آلات در اجرای طرح ابرار مشکلاتی وجود دارد که می‌طلبد علاوه بر اختصاص ماشین آلات به این حوزه، تدابیری نیز جهت استفاده از ماشین آلات استیجاری اندیشیده شود.
رئیس اداره ساخت راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: سهم هر شهرستان در طرح ابرار با توجه به درصد راههای خاکی و بهره مندی  از راه آسفالته با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار تعیین می‌شود و سعی بر این است که شهرستان های کمتر برخوردار و نقاط دورافتاده در اولویت باشند.
وی خاطرنشان کرد: بنا به آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر محرومیت زدایی، در اجرای پروژه های راه روستایی سعی شده روستاهای باقیمانده در نقاط مرزی هر شهرستان که به دلایل خاص و موقعیت خاص جغرافیایی ازجمله صعب العبوری، بهسازی و آسفالت آنها به تعویق افتاده است در اولویت قرار گیرند و با همه موانع نظیر شرایط سخت کاری و عدم رغبت بسیاری از پیمانکاران همه تلاش خود را بکار گرفته ایم تا نقطه امید و رضایت مردم را جلب نماییم.
شیروانی درخصوص ایمنی راههای روستایی گفت: با توجه به اینکه در سنوات گذشته عمدتا راههای روستایی بر بستر راههای مالرو موجود احداث و نکات فنی در اجرا لحاظ نگردیده است ضروری است نسبت به نصب علائم ایمنی، خط کشی و ایمن سازی این محورها اقدام گردد که نیازمند اعتبارات است.
وی تعمیر ۱۰ دستگاه پل در محور روستایی شاهیوند شهرستان چگنی و احداث ابنیه فنی در طول ۱۰ کیلومتر از محور چولهول بالای شهرستان پلدختر به عنوان برنامه‌های اداره ساخت راههای روستایی در ماههای آینده خبر داد.
رئیس اداره ساخت راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در حال حاضر تمام تلاش بر برگزاری هرچه سریعتر مناقصات در حوزه راه روستایی و آغاز پروژه ها به محض مساعد شدن شرایط جوی است که امیدواریم با عنایت مدیرکل و مجموعه در برگزاری مناقصات و انعقاد قرارداد با پیمانکاران تسریع گردد.