شناسهٔ خبر: 89629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۵ پروژه راهسازی در سطح استان اصفهان فعال است/ ساخت راه‌های استان در بن بست کمبود اعتبار متوقف نشد

پروژه های اولویت دار اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال جاری با وجود شرایط تحریم و کرونا به پروژه‌های راهسازی لطمه‌ای وارد نشد و از ۲۵ پروژه فعال این حوزه تعداد ۱۰ پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر در خصوص اقدامات این اداره کل در زمینه راهسازی استان با وجود شرایط تحریم و کرونا گفت: از اواخر سال گذشته که کشور دچار این مشکل اساسی (بیماری کرونا) شد بنظر می‌رسید به اجرای پروژه‌ها لطمه وارد شود اما خوشبختانه با تصمیمات سریع و مدیریت بحران در استان این ویروس نتوانست حتی لحظه‌ای از اجرای پروژه‌ها کاسته و کندی آنها را باعث گردد.  

وی افزود: برای اجرای پروژه‌های مختلف در سطح استان شرایط بهداشتی محیطی و فردی را ایجاد کردیم و به لطف خدا اکنون شاهد تکمیل برخی برنامه ها هستیم اما نمی‌شود از پیامدهای منفی شیوع کرونا بر برخی فعالیت‌ها غافل بود لذا امیدواریم این معضل از جهان ریشه کن شود تا بتوانیم در کشور عزیزمان و در مجموعه راه و شهرسازی استان اقدامات جاری و ساری را با کیفیت بهتر به تکمیل برسانیم.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه شهروندان عزیز اصفهانی حق دارند از روند اقدامات این اداره کل آگاه شوند توضیحاتی در خصوص پروژه‌های حوزه راهسازی این اداره کل ارائه داد و گفت: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع،  ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیش از چهار هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۰۷ شهر از اهمیت بسیار بالایی در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری برخوردار است.  

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های راهسازی این اداره کل در دو بخش راههای اصلی و راههای روستایی انجام می‌پذیرد تشریح کرد: در بخش راههای اصلی که بالغ بر ۱۱ هزار کیلومتر در استان است، دوبانده کردن مسیرها، توسعه (راه، آزادراه، بزرگراه) و راههای فرعی به حوزه شهرستان‌ها را برعهده داریم. و در هر شهرستانی نیز ارتباط بین مرکز شهرستان و روستاها بعنوان راههای روستایی اجرا می‌شود.  

قاری‌قرآن بیان داشت: در سال جاری علی‌رغم همه مشکلات وارده، با همه تلاشی که پرسنل اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان داشتند موفق شدیم پروژه‌های مختلف راهسازی را در بخش‌های مختلف فعال نگه داریم و پروژه‌های اولویت دار را در رأس امور قرار دادیم.  
وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۵ پروژه راهسازی در سطح استان فعال است اذعان داشت: به لطف خدا در ایام مبارک دهه فجر و تا پایان سال ۱۰ پروژه راهسازی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: یکی از سیاست‌های دولت در سالجاری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است که در همین راستا پنج پروژه راهسازی دیگر در سطح استان تا پایان دولت تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.  

وی بابیان اینکه حدود هشت پروژه دیگر نیز در سطح استان بعنوان پروژه های تکمیلی بر پروژه‌های قبلی در نظر گرفته شده و مناقصاتشان برگزار شده است. اذعان داشت: از جمله این پروژه‌ها دوبانده کردن مسیر چادگان، پروژه مبارکه بروجن و ... بوده که پروژه هایی حیاتی هستند و به ویژه اینکه چون تصادفات منجر به فوت در این مسیرها رخ داده است انشالله با تکمیل پروژه‌ها دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.