شناسهٔ خبر: 89657 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

هزینه کرد ۲ هزار میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی در استان کرمان/ افراد فاقد مسکن در استان می‌توانند از طرح اقدام ملی بهره‌مند شوند

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی تاکید که هیچ ثبت نام فاقد زمین در کرمان وجود ندارد و تمامی افراد فاقد مسکن در این استان می‌توانند از طرح اقدام ملی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طی سفر خود به استان کرمان، به مناسبت دهه فجر در فرودگاه کرمان، ضمن پاسداشت یاد شهیدان به ویژه شهید سردار قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در ماه های نخست تصدی‌ام در وزارت راه و شهرسازی، زمانی که به فرودگاه کرمان آمدم از دیدن فرودگاه بسیار متاثر شدم زیرا در شان مردم عزیز کرمان این فرودگاه را ندیدم. به همین دلیل احداث طرح های توسعه از سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت.

وی ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکارانی که در ساخت و توسعه فرودگاه کرمان نقش آفرینی کردند، گفت: متاسفانه تهاجم و تخریب چهره مردم و بی ارزش کردن دستاوردهای انقلاب و خدمات جمهوری اسلامی ایران در دستور کار دشمنان قرار گرفته است و  متاسفانه این صدا از حنجره‌هایی بیرون می‌آید که انسان متحیر می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: در هیچ دوره ای چنین تحریم های ظالمانه ای در کشورمان نداشتیم، به طوری که اکنون تمام شریان های جابه‌جایی پول و کالا مسدود شده است، به هواپیماهای ما سوخت نمی‌دهند و کشتی‌های ما قادر به پهلو گیری در بسیاری از بنادر نیستند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این حرکت ظالمانه تروریستی و غیرقانونی با سردمداری آمریکا و با هدف ساقط کردن نظام جمهوی اسلامی طراحی شده اما همان‌طور که مشاهده کردیم، خودشان ساقط شدند.

وی عنوان کرد: اکنون کشور با درآمد بسیار کم اداره می شود. وزارت راه و شهرسازی ۲ هزار میلیارد تومان در استان کرمان هزینه کرده است، این در حالی است که بودجه عمرانی این وزارتخانه حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است که نقدی هم پرداخت نمی‌شود و به صورت اسنادخزانه‌ای است.

اسلامی گفت: توان عملیاتی ما را بدون منابع نمی‌توان ارزیابی کرد و همچنان مشاهده می‌کنیم که با پشتکار همکاران و پیمانکاران ما به خوبی پروژه‌ها اجرا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۵۶ که سقف مجاز آن ۱۰ درصد است، ما نمی‌توانیم از اسناد خزانه‌ای به درستی استفاده کنیم، چون وقتی حد آن تجاوز کند، متوقف می‌شود. ما از مجلس می‌خواهیم که سقف آن را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

اسلامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور ما عمدتا سیاسی است و نه اقتصادی، اظهار کرد: ما باید پول ملی را تقویت کنیم و اگر حفظ نشود موفقیت‌مان را نمی‌توانیم جشن بگیریم و مردم نباید ضربه بخورند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در توسعه مسکن در استان کرمان ما محدودیتی به جز آب نداریم و این پروژه‌ها به دلیل نبود آب یک سال و نیم معطل مانده‌اند.

اسلامی تاکید کرد: هیچ ثبت نام فاقد زمین در کرمان وجود ندارد و تمامی افراد فاقد مسکن در این استان می‌توانند از طرح اقدام ملی بهره‌مند شوند.