شناسهٔ خبر: 89669 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

‌پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی آزادراه اراک- خرم آباد/ ١٠٠میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای محور خرم آباد- پلدختر

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت:‌ آزادراه اراک- خرم آباد یکی از پروژه‌های جهش تولید در بخش آزادراهی است که در حال حاضر ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی به همراه محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان لرستان سفر کرد و از زیرساخت های حمل و نقلی استان بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازیآزادراه اراک- خرم آباد را یکی از مهمترین کریدورهای ترافیکی کشور دانست و گفت: ‌اتصال نواحی شمالی کشور به بندر امام خمینی از این مسیر تسهیل می شود و نقش مهمی در جا به جایی بار و مسافر در طول کریدور دارد.

وی ادامه داد: این آزادراه در حال حاضر ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در در سال آینده به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل این آزادراه را موجب پویایی و پایداری شبکه آزادراهی کشور معرفی کرد و افزود: این آزادراه اتصال بین آزادراه اراک- سلفچگان- ساوه و خرم آباد - پل زال را  برقرار می کند و در آینده با از طریق آزادراه از سلفچگان - قم و اتصال به آزادراه حرم تا حرم شبکه گسترده و پیوسته آزادراهی فراهم می شود.

خادمی ادامه داد:  بهره برداری از آزادراه اراک- خرم آباد موجب کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر نسبت به محور موجود می شود و روزانه ۲۵۰ هزار خودرو از این آزادراه تردد خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از این آزادراه را ۳۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت و ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی سرمایه گذار اعلام کرد.

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای محور خرم آباد- پلدختر 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از بازدید محور خرم آباد- پلدختر خبر داد و گفت: ا‌ین محور حلقه ارتباطی استان خوزستان، جنوب استان ایلام و شهر تاریخی پلدختر به مرکز و استان‌های شمالی کشور است.

خیراله خادمی این محور را بخشی از کریدور شمال- جنوب دانست و بیان کرد: این محور ۸۵ کیلومتر طول دارد و از سه راهی خرم‌آباد- پلدختر آغاز شده و پس از عبور از شهر معمولان و روستا‌های پرجمعیتی همچون ویسان، چم دیوان، افرینه، جلگه خلج، بابازید و ... به شهر پلدختر منتهی می‌شود.

به گزارش شرکت ساخت، وی اظهار داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر از محور آغاز شده است و بهره برداری از آن مسیر را نسبت به محور موجود ۱۰ کیلومتر کوتاه تر می کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی از  قول مساعد رییس سازمان برنامه و بودجه در تامین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی کشور برای تکمیل این محور خبر داد و افزود:‌ در صورت تامین اعتبار مورد نیاز حدفاصل خرم آباد تا معمولان در  ابتدای سالجاری تکمیل می شود.