شناسهٔ خبر: 89690 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

توجه ویژه سازمان بنادر به مقوله گردشگری و سفر دریایی/ نوسازی ناوگان تفریحی دریایی قشم با تسهیلات مناسب سازمان بنادر/ قایق‌های تفریحی مدرن وارد خطوط گردشگری دریایی می‌شود

حسین عباس نژاد مدیر‌کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح جزییات بهره‌برداری از اسکله گردشگری بندر درگهان جزیره قشم، گفت: نوسازی ناوگان تفریحی دریایی قشم به ویژه در بخش قایق‌ها با ارائه تسهیلات مناسب در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان بنادر همواره سعی دارد در رابطه با گردشگری و سفر دریایی گام‌های مثبتی را در حوزه زیرساختی، تدوین مقررات و ارائه تسهیلات بردارد، اظهار داشت: گردشگری و سفر دریایی از جمله مسائلی است که به شکل ویژه مدنظر قرار دارد تا بتوانیم از ظرفیت‌های دریایی و ساحلی کشور به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اسکله درگهان قشم که در اختیار منطقه آزاد بود سال‌ها به دلایلی از جمله نبود هیدروگرافی کافی به خوبی مورد استفاده قرار نگرفت و بسیاری از وسایل و امکانات زیرساختی آن از بین رفت، بدین جهت برای استفاده دوباره، نیازمند تعمیرات اساسی بود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: با توجه به کمبود مراکز تفریحی در جزیره قشم یک شرکت فعال در حوزه کشتی‌سازی، پیشنهاد داد تا اسکله‌ای که برای پهلوگیری شناورها و لندینگ کرافت‌ها وجود داشت را با اعمال اصلاحاتی به اسکله گردشگری و تفریحی تبدیل کند.

عباس نژاد با بیان اینکه چندی پیش اسکله جدید آماده شد و مسافران و گردشگران می‌توانند از خدمات جدید آن استفاده کنند، افزود: جزیره قشم جاذبه‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد، از این‌رو ضروری است در حوزه گردشگری ساحلی اقدامات بیشتری  انجام شود، چرا که  پتانسیل برای جذب حداکثری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جزیره قشم وجود دارد.

وی در ادامه به برنامه‌ سازمان بنادر و دریانوردی به منظور نوسازی قایق‌های تفریحی قشم خبر داد و اعلام کرد: این امر در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد و در تعامل با تعاونی‌های منطقه و بررسی‌های صورت گرفته قصد داریم با تلاش مالکان و از محل تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر، قایق‌های تفریحی مدرن با استاندارد بالا را وارد خطوط گردشگری دریایی کنیم.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی در رابطه با گردشگری دریایی منطقه قشم وجود دارد، بدین جهت امیدواریم با ترغیب مالکان کشتی در حوزه شناورهای تفریحی، نوسازی ناوگان به ویژه در بخش قایق‌ها با سرعت دنبال شود.

گفتنی است عملیات تجهیز اسکله بندر درگهان قشم با هدف بهره‌برداری گردشگری، متناسب با شناورهای تفریحی و گردشگری از حدود سه ماه قبل با هماهنگی اداره بنادر و دریانوردی قشم آغاز و با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی انجام شد.