شناسهٔ خبر: 89772 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس:

هیچ پروژه تعیین تکلیف نشده زیرساختی در پردیس نداریم/ آماده سازی ۷ تا ۱۰ هزار مسکن مهر برای افتتاح در اسفند ماه

مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه هیچ پروژه تعیین تکلیف نشده زیرساختی در پردیس نداریم، از آماده سازی ۷ تا ۱۰ هزار مسکن مهر برای افتتاح در اسفند ماه خبر داد.

مهدی هدایت، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تعیین تکلیف تمام زیرساخت‌های این شهر جدید همزمان با شروع عملیات اجرایی مترو تهران - پردیس گفت: آب، فاضلاب و مترو از زیرساخت های اصلی است که همگی در پردیس تعیین تکلیف شده اند. در این خصوص، آب از طریق تونل هایی که قرارگاه خاتم در حال کار بر روی آنها است به پردیس منتقل خواهد شد و با انجام این پروژه در دراز مدت و با در نظر گرفتن افق جمعیتی پردیس که ۶۰۰ هزار نفر است، در این زمینه هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به نرخ بالای رشد جمعیت در پردیس افزود: برای اینکه بتوانیم فاضلاب فازهای ۸، ۹، ۱۱ و ۵ را تصفیه کنیم نیازمند تعیین تکلیف پروژه تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ پردیس بودیم. به این منظور دو سال تلاش کردیم تا مجوز محیط زیست را اخذ و پیمانکار را انتخاب و فعال کنیم که این اقدامات انجام شده است. عملیات اجرایی این تصفیه خانه با اعتباری در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در اسفندماه سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز خواهد شد و به این ترییب دیگر هیچ پروژه تعیین تکلیف نشده زیرساختی در سطح کلان در پردیس نداریم.

وی در ادامه از تلاش برای آماده سازی هفت تا ۱۰ هزار واحد مسکن مهر برای افتتاح در اسفندماه خبر داد و عنوان کرد: همچنین تعداد دیگری پروژه روبنایی شامل فضاهای آموزشی و فرهنگی و ... در اسفندماه آماده افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های دیگری شامل ساخت مسجد، مدرسه، درمانگاه، پارک و فضاهای تجاری نیز در اسفندماه آغاز می‌شود که بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار این پروژه‌ها خواهد بود. 

وی گفت: مجموع پروژه‌هایی که در اسفندماه افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد بیش از هفت هزار میلیارد تومان است.