شناسهٔ خبر: 89778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط سرپرست راه و شهرسازی استان تشریح شد؛

آخرین وضعیت پروژه های راهسازی استان لرستان

Ubvntivbtled-1.jpg سرپرست راه و شهرسازی لرستان آخرین وضعیت پروژه های راهسازی در استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و‌شهرسازی (لرستان)،  وحید کرم الهی  در خصوص آخرین وضعیت پروژه های راهسازی استان بیان داشت: مهمترین محورهای استان چهارخطه‌هایی هستند که منتهی به مرکز لرستان می‌شوند.
وی افزود: چهارخطه خرم‌آباد-بروجرد به طول ۱۰۰ کیلومتر بوده که سال‌های گذشته عملیات اجرایی آن تمام شده و در حال بهره‌برداری است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان  با بیان اینکه محور خرم‌آباد-کوهدشت یکی دیگر از چهارخطه‌هاست که ۸۷ کیلومتر است؛۷۴ کیلومتر آن چهارخطه شده و زیر بار ترافیک قرار دارد و ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده در دست ساخت است، گفت: از این ۱۳ کیلومتر در دست احداث، ۸ کیلومتر آن در محدوده خرم‌آباد و از قبرستان خضر به سمت کوهدشت است و مابقی در محدوده شهرستان کوهدشت ( واریانت چنار ) در دست ساخت است.

وی گفت: محور خرم ‌آباد -نورآباد که قسمتی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است یکی دیگر از چهارخطه‌هاست که ۸۵ کیلومتر است و ۶۲ کیلومتر آن چهارخطه شده و مابقی در حال انجام است.
همچنین چهار خطه فیروز آباد _ الشتر ( منشعب از محور نوآباد خرم آباد ) به طول ۱۴ کیلومتر که ۱۰ کیلومتر از آن انجام و ۴ کیلومتر دیگر در دست ساخت میباشد 
  کرم الهی افزود: محور خرم‌آباد -پلدختر ۹۵ کیلومتر است که بیش از ۴۰ کیلومتر آن قبلا چهارخطه شده و در دست اقدام بود اما بدلیل وقوع سیل وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای را تنظیم کرد تا این محور در چهار قطعه به صورت راه اصلی دو خطه به سمت پلدختر با ایمنی بیشتر و فاصله مناسب از رودخانه  بازسازی شود.
وی گفت: عملیات اجرایی قطعه یک محور خرم‌آباد -پلدختر از سمت تنگ تیر و ویسیان به سمت معمولان از سال گذشته شروع شده و مجری آن قرارگاه خانم‌الانبیا بوده و در حال حاضر پروژه فعال می باشد .
کرم الهی اضافه کرد: قطعه چهارم محور خرم‌آباد -پلدختر که کلنگ آن در تیرماه سال جاری با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به زمین زده شد نیز به پیمانکار دیگری واگذار شده و کارگاه آن هم فعال می باشد.
سرپرست اداره کل راه و‌شهرسازی استان لرستان بیان داشت: مطالعات قطعات  دو‌ و سه محور خرم‌آباد-پلدختر در دست اقدام است که پس از اتمام مطالعات برای اجرا به پیمانکار ارجاع خواهد شد.
وی در مورد محور خرم آباد-سپیدشت گفت: طول این محور ۷۰ کیلومتر است که کار تعریض ۱۸ کیلومتر آن در دست اقدام و ۶ کیلومتر آن انجام شده و۱۲ کیلومتر آن نیز در دست اجراست و  مابقی مسیر در دست مطالعه است.
وی در خصوص چهارخطه ازنا - شازند  با طول کلی ۳۴/۴ کیلومتر در حوزه لرستان در ۵ قطعه  شروع و تا کنون ۳ قطعه آن با طول ۱۷/۸ کیلومتر آماده  و دو قطعه دیگر با طول ۱۶/۶ کیلومتر با پیشرفت ۳۵ درصد  در دست اجراست که در سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.