شناسهٔ خبر: 89846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک ماه گذشته صورت پذیرفت؛

رفع تصرف از اراضی ملی استان اصفهان به ارزش دو هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال

رفع تصرف اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از رفع تصرف از اراضی ملی این استان به ارزش دو هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال در یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد: همزمان باچهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در سخت‌ترین دوره تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با برنامه‌ریزی و اقداماتی هدفمند مقابله با زمین‌خواران و متصرفین اراضی ملی و دولتی را تشدید کرده است.  

وی افزود: با پیگیری ویژه و طبق قانون و مقررات با افراد سودجو که به اراضی دولتی و امول بیت‌المال دست درازی می‌کنند مقابله شده و  اقدامات مناسبی در راستای آزادسازی این اراضی بعمل آمده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این اداره کل در راستای مبارزه با زمین‌خواری و تصرف اراضی دولتی عزم جدی دارد اذعان داشت: جهت رفع تصرفات، در قالب دو بخش بصورت فوری و اجرای احکام قضایی با متخلفان و متجاوزان برخورد می‌شود.  

وی بیان داشت: در ۳۰ روز گذشته ۹ فقره تصرف به اراضی ملی در شهرستان های شهرضا، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه و نایین شناسایی و  منجر به اجرای احکام قضایی شد.  

قاری‌قرآن ادامه داد: مساحت این اراضی بالغ بر دو هکتار بوده و ارزش آن بیش از ۳۵۲ میلیارد ریال تعیین شده است.  

وی افزود: همچنین با دقت، هوشیاری و تلاش شبانه روزی عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ۲۳ فقره تعرض به اراضی دولتی در شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، برخوار، چادگان، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا، فلاورجان، کاشان، گلپایگان، نایین و نجف‌آباد رفع تصرف فوری شد.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این اراضی در مجموع به مساحت بالغ بر ۴۷ هکتار بوده و حدود دو هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال تعیین ارزش شده‌اند.  

وی با بیان اینکه یگان حفاظت اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند. خاطرنشان کرد؛ عوامل این یگان ضمن مقابله با تعرض، تصرف و زمين‌خواری، عرصه را براي متجاوزان به حقوق بيت‌المال و انفال تنگ می‌کنند.  

قاری‌قرآن افزود: از همشهریانی اصفهانی درخواست می‌شود ضمن رعایت اصول و نکات قانونی هنگام استفاده از عرصه‌های ملی، درصورت مشاهده هرگونه تخلف و تصرف در اراضی دولتی مراتب را از طریق شماره تلفن۱۶۵۶ به یگان حفاظت اراضی ملی استان اطلاع دهند.