شناسهٔ خبر: 89856 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف بالابردن ایمنی تردد صورت پذیرفت؛

عمليات مهار سنگهای خطر ساز دامنه كوهها در جاده زرند- رفسنجان اجرا شد

ریزش برداری عملیات ريزش برداری و مهار سنگ های خطر ساز دامنه کوه های محدوده حريم راه در محور زرند- رفسنجان با فعاليت يك تيم ۸ نفره كوه نورد اعزامی از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای كشور اجرا شد تا اين جاده برای رانندگان مسير زرند - رفسنجان ايمن تر شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان با اعلام اين خبرگفت: برای جلوگیری از افتادن سنگها در مسیر راههای كوهستانی با شيب تند و ديواره دار، به ويژه برای حفظ پایداری بیشتر اين نوع جاده ها، عملیات نگهداری و تثبیت ترانشه حاشیه راهها توسط متخصيصن صورت می گیرد بگونه ای كه محل های احتمال ريزش سنگ از كوه شناسایی شده و بدنبال آن عملیات مهار يا به اصطلاح لق گيری سنگ انجام می شود.

 حاج سيدعليخانی با اشاره به اينكه يکی از ترانشه های پر ریزش استان ما، محور زرند- رفسنجان است،گفت: برای انجام لق گيری سنگ ها، محورمورد نظرتوسط پليس راه به مدت زمان كوتاهی مسدود گرديده و تيم صعود كننده، سنگ های معلقی که احتمال سقوط را دارند از ارتفاع سرازير می نمايند ، سپس عمليات جمع آوری ريزش ها توسط راهداران انجام و راه برای عبور ترافيك باز مي شود.

وی خاطرنشان كرد: اكيپ كوهنوردان مذكور با همكاری پليس راه و ميزبانی اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان زرند، موفق شدند طی چهار روز ارتفاعات گردنه جرجافك در محور زرند به رفسنجان، در محدوده كيلومتر ۴۰ را در نقاط مختلف لق گيری نمايند.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان با بيان اينكه اجرای اين عمليات در ۲۰ نقطه كه ريزش بيشتری دارد اجراشد، تصريح كرد: علاوه بر خود رو های سواری،كاميون های حامل سوخت واتوبوس های حامل مسافران و زائران مشهد مقدس از شهرستان های رفسنجان، انار و شهرستان های غربی استان بيشترين تردد را در اين مسير دارند.