شناسهٔ خبر: 89870 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مجری آزادراه جنوبی تهران و البرز:

آزادراه غدیر نقش بسزایی در توسعه مناسبات حمل و نقلی کشورهای منطقه خواهد داشت

بازدید وزیر راه و شهرسازی از مراحل اتمام پروژه آزادراه غدیر(کنارگذر جنوبی تهران) مجری آزادراه جنوبی تهران و البرز گفت: آزادراه غدیر نقش بسزایی در توسعه مناسبات حمل و نقلی کشورهای منطقه، افزایش درآمد ناخالص ملی، کاهش مصرف انرژی، ارتقای سهم بازار ترانزیت و کاهش سوانح و خسارت‌های مالی را به دنبال خواهد داشت.

 به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابک لارتی مجری آزادراه جنوبی تهران و البرز اظهار داشت: آزادراه غدیر به عنوان حلقه اتصال کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب، جایگاه کشور را در حمل و نقل بین‌المللی بار ارتقا می‌بخشد و  زمینه توسعه مناسبات حمل و نقلی به منظور ساماندهی حمل و نقل کالا و مسافر در این کریدورها را فراهم می‌سازد.

وی افزود: یکی از پروژه‌هایی که در این عرصه از اهمیت بالایی برخوردار است و به همت متخصصان و تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اجرا شده، پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی استان‌های البرز و تهران موسوم به آزادراه غدیر است.

وی خاطرنشان کرد: این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر و به صورت دو باند ۶ خطه با عرض ۳۷ متر، از محدوده شهر آبیک در آزادراه کرج- قزوین شروع می‌شود و تا محدوده چرمشهر در آزادراه قم- گرمسار امتداد می‌یابد و در اتصال کریدور غرب به شرق که از مرز بازرگان تا مرز سرخس امتداد پیدا می‌کند، نقش مهمی دارد.

وی اظهار داشت: آزادراه غدیر از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند و باعث انتقال تردد خودروهای عبوری از کلانشهرهای کرج و تهران به خارج از محدوده این شهرها می‌شود و زمینه ایجاد یک ارتباط ایمن و حیاتی بین کریدورهای منتهی به تهران را فراهم می‌سازد.

لارتی در خصوص دسترسی‌های این آزادراه گفت: آزادراه جنوبی استان‌های تهران و البرز تمام شریانهای آزادراهی غرب، جنوب و جنوب شرق منتهی به این دو استان را قطع می‌کند و دارای ۸ دستگاه تبادل همراه با رمپ و لوپ‌ها، ۱۰ دستگاه تقاطع غیرهمسطح با راه‌های فرعی و راه‌آهن و همچنین سه دستگاه پل بزرگ رودخانه‌ای است.

وی ضمن تشکر از همکاری وزارت راه و شهرسازی در اجرای این پروژه بیان داشت: این آزادراه که با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) احداث شده است و سبب کاهش هزینه و زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک به طور متوسط ۹۰ دقیقه و برای خودروهای نیمه‌سنگین به طور متوسط ۱۱۰ دقیقه می‌شود.