شناسهٔ خبر: 89886 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط مدیر کل راه و شهرسازی فارس اعلام شد ؛

تشریح شرایط واگذاری طرح اقدام ملی مسکن در استان فارس

آغاز مرحله سوم طرح اقدام ملی راه و شهرسازی خراسان شمالی در پی ایجاد برخی ابهامات از روند بررسی افراد واجد شرایط واگذاری مسکن در طرح اقدام مدیر کل راه و شهرسازی فارس شرایط واگذاری در طرح اقدام ملی مسکن را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)،   جعفر زاهدی گفت: شرایط ثبت نام در طرح شامل ۱۵ شرط می باشد که شرط اول : متقاضی و افراد تحت تکفل ، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (۸۴/۱/۱) به بعد بوده و از تاریخ ۷۵/۱۱/۲۲ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.به عبارتی سبز بودن فرم (ج) در استعلام از سامانه مربوطه ( موضوع ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تامین مسکن.

وی متذکر شد شروط دیگر شامل : متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار،زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا،گواهی تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان ( تصویر صفحه اول شناسنامه) ، جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا همسر، سابقه پرداخت بیمه ( درمانی، سلامت همگانی و ...) برای متقاضی یا همسر، گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا همسر، گواهی تحصیلی فرزندان، گواهی مبنی بر محل پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان.

در ادامه زاهدی در خصوص یازدهمین شرط ثبت نام نیز اضافه کرد: در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است و یا سایر شهرهایی که به دلیل عدم وجود اراضی دولتی ، امکان اجرای طرح وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای مجاور از جمله شهرهای جدید معرفی می گردند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ... را از دیگر شروط لازم دانست.

وی تصریح کرد: توانایی تامین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی و امکان سپرده گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی از دیگر شروط لازم است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در خصوص متقاضیانی که در گذشته به علت ثبت نام های اولیه برای مسکن و زمین و به رغم اینکه از آن امتیازات بهره مند نشده اند ، اما فرم ( ج) آنها قرمز شده اذعان داشت.برخی متقاضیان به علت ثبت نام های اولیه برای مسکن و زمین در گذشته ، به رغم اینکه از امتیازات بهره مند نشده اند اما فرم (ج) آنها قرمز شده است لذا این افراد به منظور مرتفع شدن این مشکل می بایست در زمانی که برای اعتراض در سامانه در نظر گرفته شده بود اعتراض خود را در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نموده و برای سبز شدن فرم(ج) و سبقه خود به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه نماید.

 زاهدی در ادامه به شرایط پرداخت آورده متقاضی و تسهیلات وام در طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: در خصوص شرایط مالی پروژه های طرح قابل ذکر است که بهای زمین بصورت فروش اقساطی ۵ ساله اخذ می گردد و تسهیلات بانکی قابل اعطا برای ساخت این واحدها نیز به میزان ۱۰۰ میلیون تومان، با نرخ سود ۱۸ درصد (بدون سپرده گذاری) و باز پرداخت ۱۲ ساله می باشد.ضمنا لازم به ذکر است متقاضیانی که در این طرح ثبت نام نموده اند و دارای حساب مسکن یکم در بانک هستند می توانند از مزایای تسهیلات صندوق مسکن یکم ( کسر از میزان آورده متقاضی) و انتقال آن به این طرح بهره مند شوند.

همچنین وی گفت: نحوه پرداخت آورده متقاضی در طول دوره ساخت در اراضی در اختیار وزارت راه و شهرسازی می باشد.

بعد از تایید شرایط متقاضی

۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال

پایان اجرای فونداسیون

۱۵ درصد سهم آورده متقاضی

پایان اسکلت و سقف

۲۵ درصد سهم آورده متقاضی

پایان اسکلت و سقف

۲۵ درصد سهم آورده متقاضی

پایان سفت کاری

۲۵ درصد سهم آورده متقاضی

پایان نازک کاری

۲۰ درصد سهم آورده متقاضی

تحویل واحد

۱۵ درصد سهم آورده متقاضی