شناسهٔ خبر: 89895 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد:

جابجایی بیش از ۴ میلیون تن انواع کالا تانیمه بهمن ماه سال "جهش تولید" / افزایش ۶۰ درصدی صادرات غیر نفتی و رشد شاخص‌های عملیاتی در بنادر غرب هرمزگان

بندر شهید رجایی مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از جابجایی بیش از ۴ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان و افزایش ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی تا نیمه بهمن ماه سال جاری خبر داد.

قاسم عسکری نسب،مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن تشریح عملکرد بنادر غرب استان هرمزگان اظهار داشت: از ابتدای سال تا نیمه بهمن ماه در مجموع ۴ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۳۲۱ تن انواع کالا در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است .

وی افزود: از این میزان، ۲ میلیون و ۱۴۹هزار و ۸۹۱ تن که رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۴۳۰ تن دیگر به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

عسکری نسب به تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی نیز اشاره‌ای داشت و افزود :۱۱ هزار و ۴۸۹ TEU کانتینر یخچالی با تناژ بیش از ۱۴۳ هزار تن طی این مدت از بنادر شیوء، آفتاب و چارک به بنادر حاشیه جنوبی خلیج‌فارس صادرشده است .

این مقام مسئول میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۳ تن اعلام کرد و افزود: عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است که در این بخش از عملیات، افزایش ۶۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم . 

عسکری نسب با اشاره به افزایش فعالیت‌های کابوتاژی بیان کرد: از مجموع صادرات غیر نفتی انجام شده، ۸۴۷ هزار و ۸۶۹ تن به صورت رویه کابوتاژ (کران بری) در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد که رشد ۲۳ درصدی داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در پایان تعداد شناورهای ورودی و خروجی به بنادر غرب هرمزگان را تا نیمه بهمن ماه  ۱۵ هزار و ۶۷۸ فروند اعلام کرد.