شناسهٔ خبر: 89933 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

تیم واکنش سریع بندر چابهار؛ ناجی لنج صیادی در رمین/شناور نیمه مغروق از خطر غرق شدگی نجات یافت

غرق شدن لنج معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با اقدام به موقع تیم واکنش سریع بندر چابهار لنج صیادی نیمه مغروق در بندر رمین از غرق شدگی نجات یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسن ابراهیمی، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر آبگرفتگی یک لنج صیادی در اسکله بندر رمین، بلافاصله تیم واکنش سریع اداره ایمنی و حفاظت دریایی و تیم مقابله با آلودگی نفتی این اداره کل به همراه تجهیزات پرتابل به محل اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به وضعیت لنج صیادی، تیم مقابله با آلودگی نفتی بندر چابهار به منظور پیشگیری از بروز آلودگی ناشی از نشت سوخت شناور و انتشار آلودگی، با استفاده از بوم جاذب، اقدام به محصور کردن محدوده مورد نظر کردند و در ادامه این عملیات مقدمات شناور سازی و کنترل صدمات صورت پذیرفت.

 ابراهیمی اضافه کرد: تیم واکنش سریع بندر چابهار با همکاری مالکین و با استفاده از تجهیزات پرتابل، به منظور شناورسازی لنج مغروق، اقدام به تخلیه آب و شناور سازی آن کرد و شناور را از خطر غرق شدن نجات دادند.

وی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی توسط صاحبان شناورها، خاطرنشان کرد: مرکز واکنش اضطراری دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با برخوردای از نیروهای مجرب و تجهیزات بروز در صورت بروز حادثه، آماده امدادرسانی به شناورهای متردد در آب های تحت نظارت است.