شناسهٔ خبر: 8994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص۲۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه برازجان - دیلم در بوشهر

بزرگراه سیرجان - گل گهر مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از تصویب ۲۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه اهرم - برازجان - گناوه - دیلم به طول ۲۰۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر، فرزاد رستمی با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه بزرگراهی در کشور دارای جایگاه مطلوبی است اظهار کرد: استان بوشهر در بخش وجود بزرگراه در کشور دارای رتبه ششم است که با تکمیل طرح‌ های در دست اجرا رتبه آن به دوم ارتقا می‌یابد.

وی همچنین با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۶۱۰ کیلومتر بزرگراه است، اضافه کرد: اکنون ۴۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان بوشهر در مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی استان در حال اجرا است که بخشی ازآن امسال تکمیل می‌شود.

رستمی با تأکید بر اینکه ۶۶ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر به حوزه راهسازی است افزود: بزرگراه برازجان - گناوه - دیلم روند اجرایی مطلوبی دارد به گونه‌ ای که بخش عمده‌ ای از مسیر برازجان - گناوه امسال زیر بار ترافیک می‌ رود.

وی درباره مسیر بزرگراهی گناوه - دیلم بیان کرد: این محور از محورهای پرحادثه است که طرح بزرگراهی آن در اولویت برنامه‌ های استانی قرار داشته و اکنون طرح بهسازی اش در حال اجرا است، ۱۲ کیلومتر دیگر این محور نیز هم اکنون در حال بهسازی بوده که نقش مهمی در ارتقای ایمنی محور گناوه - دیلم دارد.

رستمی در این باره افزود: بر اساس تفاهم انجام شده ۵۰ درصد این اعتبار را وزارت نفت و مابقی را وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌ کند.

رستمي در مورد مسکن مهر استان بوشهر گفت: کل سهمیه مسکن مهر استان بوشهر ۳۹ هزار و ۳۰۳ واحد بوده که ۲۸ هزار و ۷۹۵ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ هزار و ۵۰۸ واحد آن هنوز تکمیل‌ نشده است.

رستمی در پایان گفت: در صورت تأمین اعتبار لازم تا پایان سال چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر را در استان بوشهر تکمیل خواهیم کرد./

نظر شما