شناسهٔ خبر: 89970 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مجلس برای اصلاح قوانین دست و پاگیر حوزه مسکن اقدام کند

ناصری.JPG معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به "قوانین دست و پا گیر حوزه مسکن"، اصلاح این قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد) نعمت‌الله ترکی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: متاسفانه ساختار اداری ما معیوب و در مواردی مربوط به حدود ۱۰۰ سال پیش است که لازم است مجلس برای اصلاح آن اقدام کند.

وی با اشاره به ساختمان مصلای شهرکرد که سازه‌ای بی‌نظیر در کشور است و با پیگیری‌های آیت الله ناصری در زمان تصدی مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری احداث شد، اظهار داشت: تدابیری که در زمینه ساخت مغازه‌های پیرامون مصلی و وقف آنها توسط آیت الله ناصری اندیشیده شده، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به سفر خود به استان یزد و برنامه های این سفر بیان کرد: تاکنون به ۲۱ استان کشور سفر کرده ایم و مسائل استانها در حوزه های راه و شهرسازی و مسکن را مورد بررسی قرار داده ایم و در یزد نیز طی ۲ روز کاری این برنامه اجرا خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد هم با اشاره به اینکه در حوزه مسکن و شهرداری، قوانین دست‌وپا گیر بسیاری هست که مردم را گرفتار کرده است، گفت: این قوانین بسیار قدیمی است و باید اصلاح شود.

آیت ‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به اینکه کرونا بسیاری از ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و در مواردی خسارات جدی به بار آورده است، اظهار داشت: البته برخی اتفاقات خوب نیز رقم خورده که اگر به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود، خوب است.

وی از جمله این موارد به برگزاری مراسم‌ ازدواج آسان، به دور از تجمل و کم هزینه و مراسم کم هزینه ترحیم اموات اشاره کرد و افزود: برخی سفرها و جلسات نیز وقت و هزینه بسیاری برای مسئولان و دولت داشتند اما امروز بسیاری از جلسات به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات استان یزد در حوزه راه و شهرسازی و مسکن عنوان کرد: یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی از استان‌هایی است که تردد در آن بسیار و محل عبور برای رسیدن به استان‌های جنوبی و شرقی است به همین دلیل راه‌های یزد نیازمند توجه جدی است.

امام جمعه یزد ادامه داد: برخی جاده‌های استان باید اصلاح و مرمت شود و یکی از نیازهای این استان نیز ایجاد آزادراه است که امیدواریم برای احداث آن اقدام جدی انجام شود.