شناسهٔ خبر: 90001 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تمام جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد باز است/ آماده باش راهداران به مردم در مناطق زلزله زده

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون تمام محور‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و محور‌های روستایی مناطق سی سخت و پادنا که محور زمین لرزه اخیر بود، باز است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در تشریح آخرین وضعیت محور‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پس از زلزله اخیر مناطق سی سخت و پادنا گفت: هم‌اکنون همه محور‌های استان کهگیلویه و بویراحمد باز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: فقط محور گردنه بیژن به سمت سمیرم مسدود است که آن هم به دلیل شرایط نامناسب جوی و بارش برف و کولاک اغلب در فصول پاییز و زمستان مسدود است و در فصول بهار و تابستان بازگشایی می‌شود.

وی گفت: پس از وقوع زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد، بلافاصله ادوات و نیرو‌های کمکی راهداری از استان‌های فارس و اصفهان به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شد و محور‌هایی که به دلیل زلزله دچار ریزش سنگ و خاک شده بودند، بلافاصله پاکسازی شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آماده باش راهداران برای کمک به مردم بیان کرد: هم‌اکنون ادوات راهداری در منطقه حضور دارند و در صورت نیاز به آواربرداری احتمالی و غیره، آماده خدمت رسانی به نهاد‌های امدادی هستیم.

بنابر این گزارش، ساعت ۲۲:۰۵ روز ۲۹ بهمن ۹۹ بود که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ در مقیاس ریشتر، سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند، مرکز این زلزله در ۷ کیلومتری سی سخت بود؛ این زلزله تلفات جانی نداشت.