شناسهٔ خبر: 90023 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:

تکمیل دیواره ساحلی محور خرم آباد_پلدختر نیازمند منابع اعتباری است

3.jpg ایمنی محور خرم آباد_ پلدختر نیاز به احداث دیواره ساحلی دارد که بخش هایی از این دیواره اجرایی شده، اما تکمیل آن نیازمند منابع اعتباری مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، محمدرضا زمانیان در جریان بازدید از پروژه های ایمن سازی نقاط پرتصادف و مرمت و بازسازی ابنیه فنی آسیب دیده استان لرستان در سیل های سال ۹۸ گفت: وقوع سیل در سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های راه در استان لرستان وارد کرد که بیشترین آسیب ها را در محور خرم آباد_پلدختر بجا گذاشت.

وی افزود: بخش های زیادی از محور خرم آباد_ پلدختر به دلیل مجاورت با رودخانه کشکان آسیب جدی دیده است که برای ایمن سازی آن نیاز به احداث دیواره ساحلی و سازه هایی است که علاوه بر حفظ جاده، در برابر سیل‌های احتمالی بعدی نیز مقاومت کنند، در حال حاضر بخش هایی از این دیواره اجرایی شده اما برای تکمیل آن نیازمند منابع اعتباری مناسب هستیم.

زمانیان خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت ایجاد راه ایمن تر در نقاط آسیب پذیر، پروژه احداث واریانت جدید توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از سیل و بازگشایی موقت راهها، مطالعات فنی پروژه های دائمی ابنیه فنی در محورهای آسیب دیده استان آغاز گردید، گفت: با تلاش شبانه روزی و مدیریت فنی استان و حمایت اعتباری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکنون بیش از  ۸۰درصد پروژه های مرمت و بازسازی پل ها و ابنیه فنی استان اجرایی شده است، بخشی از این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده و مابقی نیز رو به اتمام هستند، این پروژه ها هم علیرغم همه محدودیت های اعتباری و سختی اجرا، از نظر فنی و اجرایی به‌خوبی پیش رفته است.

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: ماهیت اعتباری بسیاری از پروژه های ابنیه فنی مربوط به سیل است و باید از محل اعتبارات بحران و سیل تامین شود در سال ۹۸ این اعتبارات تامین شد اما در سال جاری پایدار نشد با این حال سازمان راهداری با اعتبارات داخلی خود مانع توقف پروژه ها گردید که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات از سوی دولت، پروژه های باقیمانده را در اوایل سال آینده به بهره برداری برسانیم.

این گزارش می افزاید، مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر خود همراه با عارف امرایی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از پروژه های تعریض، حذف نقاط پرتصادف، اجرای دیواره ساحلی و پل های سپهبد شهید سلیمانی (بابازید)، پران پرویز، برگلان سوخته، شهید ولی الله آزادی(کلات زیودار)، طاق عباسعلی و حیات الغیب در محور خرم آباد_پلدختر و پلهای آسیب دیده شهرستان سلسله بازدید و راهکارهای لازم جهت بهبود روند اجرای فنی و پیشرفت این پل‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.