شناسهٔ خبر: 90029 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای لرستان خبر داد

افزایش ۳۰۰درصدی سامانه های هوشمند جاده ای ثبت تخلف سرعت در لرستان

7.jpg در سال جاری تعداد سامانه های هوشمند ثبت تخلف سرعت در محورهای مواصلاتی استان لرستان ۳ برابر (معادل ۳۰۰ درصد) افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، فریدون فرشاد با اعلام مطلب فوق، گفت: در حالی که تا مهر ماه امسال تعداد سامانه های هوشمند ثبت تخلف سرعت در محورهای استان ۱۷ مورد بوده است با پیگیری های صورت گرفته در چند ماه اخیر تعداد این سامانه ها به ۵۱ افزایش یافته است.

وی افزود: براساس قرارداد با شرکت های پشتیبان تعداد این سامانه‌ها تا پایان سال به ۶۷ و در سال ۱۴۰۰ به ۷۸ سامانه افزایش خواهد یافت.

فرشاد با بیان اینکه ۱۰۰درصد محورهای اصلی ورودی و خروجی استان مجهز به سامانه های هوشمند است، گفت: در حال حاضر ۱۹ دوربین نظارت تصویری و ۶۶ دستگاه ترددشمار در محورهای استان فعال است که دوربین های نظارت تصویری، ترافیک و شرایط جوی را پایش می کنند و دستگاه های ترددشمار نیز به ثبت تردد به تفکیک نوع وسیله نقلیه و پایش سرعت وسایل نقلیه عبوری می‌پردازند.

وی با اشاره به نقش سامانه های wim یا توزین حین حرکت در کنترل اضافه تناژ ناوگان حمل کالا و کاهش آسیب به زیرساخت های جاده ای اظهار داشت: درمجموع ۴ سامانه توزین حین حرکت در استان داریم که در حال حاضر فقط سامانه محور ازنا_ الیگودرز فعال است سامانه محور پلدختر_بابازید در سیل 98 تخریب شد که درصورت تکمیل برآوردها، تهیه اسناد و تخصیص اعتبار بازسازی می شود.

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ادامه داد: سامانه توزین حین حرکت محور پلدختر_پل زال توسط پیمانکار در حال اجرا است که می بایست تا اردیبهشت1400 راه اندازی شود و سامانه پلیس راه چالانچولان در محور خرم آباد_ بروجرد هم در حال تجهیز است که به زودی به بهره برداری می رسد.

وی گفت: همچنین در حال حاضر یک دستگاه تابلو ترافیک نما(نمایش وضعیت ترافیکی پیشِ رو) و دو تابلو پایم متغیر vms با هدف اطلاع رسانی وضعیت ترافیکی، جوی و پیام های ایمنی در استان داریم.

فرشاد با اشاره به کاهش چشمگیر آمار تردد وسایل نقلیه در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: با توجه به محدودیت های ترافیکی ستاد ملی و استانی کرونا شاهد کاهش چشمگیر تردد در محورهای استان هستیم که بیشترین تردد در محور خرم آباد_ بروجرد(سه راهی چالانچولان) و کمترین تردد در محور الیگودرز_خمین ثبت شده است.

وی با اشاره به برنامه دوماهه اداره مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای گفت: پیگیری تعیین سرعت متوسط و لحظه ای سامانه های ثبت تخلف استان با همکاری پلیس راه و تعیین حد مجاز سرعت دوربین های ثبت تخلف پس از سالها، افزایش تعداد سامانه های هوشمند ثبت تخلف سرعت، خرید، نصب و راه اندازی دستگاه روتر برای سرور سامانه های نظارت تصویری، پیگیری و تکمیل مراحل صدور پروانه بهره برداری فرکانس بیسیم اختصاصی بنام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بعد از ۷ سال از برنامه های این اداره در دو ماهه پیشِ‌رو است.