شناسهٔ خبر: 90059 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ده ماهه گذشته صورت گرفته؛

کاهش ۴۹ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی بازرگان 

IMG_5948.JPG معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : در ده ماهه گذشته اامسال تردد ناوگان باری از پایانه مرزی بازرگان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل۴۹ درصد کاهش یافته است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، فروغ فاریابی با اشاره به آمار تردد ناوگان باری و مسافری ده ماهه گذشته امسال در پایانه مرزی بازرگان اظهار داشت: این پایانه مرزی یکی از مهمترین گلوگاههای ترانزیتی کشور است که بخش اعظم صادرات و واردات زمینی  در آن انجام می‌شود.

فاریابی ادامه داد: در امسال بنا به محدودیت های کرونایی ورود و خروج ناوگان مسافری از طریق این پایانه مرزی به صفر رسیده و تردد ناوگان باری نیز با ایجاد شرایط و محدودیت های ویژه نصف شده است.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی تصریح کرد: بر اساس آمار مقایسه ای در ده ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار تردد ناوگان باری بطور میانگین ۴۹ درصد کاهش را حکایت دارد.

این مقام مسئول گفت : در ده ماهه گذشته بیش از یک میلیون و هفتصد هزار تناژ صادرات و افزون بر یک میلیون و چهارصد هزار تناژ واردات از طریق این پایانه مرزی و همچنین بالغ بر پانصد هزار تناژ ترانزیت ورودی و نزدیک به یکصد و سی و پنج هزار تناژ ترانزیت خروجی انجام گرفته است.