شناسهٔ خبر: 90069 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای ایمنی تردد صورت گرفت؛

نصب بیش از ۱۳ هزار تابلو و علائم ایمنی در محورهای استان ایلام

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: بیش از ۱۳ هزار تابلو و علائم و تجهیزات ایمنی راهها به منظور افزایش ایمنی مسیرها و تسهیل در تردد کاربران جاده ای نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، نورالله دلخواه با بیان این مطلب اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون به منظور افزایش ضریب ایمنی راهها در سطح استان بیش از ۱۳ هزار عدد تابلو، علائم و تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی نصب شده است.

وی افزود: رعایت موارد ایمنی و توجه به تابلوهای اطلاعاتی به منظور کاهش تصادفات امری ضروری است به همین منظور از ابتدای سال در بحث ایمنی مسیرها، ۳ هزار و ۵۵۲ عدد تابلوهای اطلاعاتی و علائم ایمنی توسط راهداران تعمیر وتعویض شده است.

خسارت نزدیک به 3میلیارد تومان  ناشی از سرقت تابلو های جاده‌ای

دلخواه به سرقت تابلوها و علائم ایمنی و سایر تجهیزات از جمله ترانس برق، پایه تیر برق، چراغ نوری،کابل،گاردریل و ..... اشاره کرد و گفت: از اول سالجاری تاکنون سرقت علائم و تجهیزات راهداری در محورهای مواصلاتی استان ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارت مالی برای این اداره کل داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام عنوان کرد: نصب این علائم علاوه بر هشدار و اطلاع رسانی  سبب ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات جاده ای می شود و لازم است همه ما شهروندان در حفظ و نگهداری این تابلوها کوشا باشیم.