شناسهٔ خبر: 90096 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد

آغاز پیش فروش بلیت‌های قطار نوروزی از ۵ اسفند/ استعلام تست کرونا طی ۳ مرحله از مسافران ناوگان ریلی در ایام نوروز/ بلیت‌های نوروزی قطار افزایش نخواهند یافت

برگزاری نشست خبری مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اصحاب رسانه مدیرعامل شرکت راه‌آهن از آغاز فروش بلیت‌های نوروزی از ۵ اسفند از طریق دفاتر مجاز و شبکه اینترنت خبر داد و اظهار کرد که طی ایام نوروز، نرخ بلیت‌های قطار افزایشی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۴ اسفند، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان شهدای راه آهن برگزار کرد.

رسولی در این نشست ضمن برشمردن دستاوردهای شرکت راه آهن طی یکسال گذشته، همچنین برنامه راه آهن برای سال آینده را تشریح کرد.

وی گفت: با توجه به شرایطی که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا پیش آمد، انتظار می‌رفت این ویروس با تولید واکسن کنترل و تضعیف شود؛ اما با گذشت یکسال و رسیدن به نوروز هنوز وضعیت کرونا ناپایدار است و ما برای خدمت‌رسانی به مردم تمام تلاشمان را با جدیت جهت سفری با آرامش خیال و سلامت از لحاظ بهداشتی دنبال کردیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: سفرهای امسال با رعایت مسافرگیری ۵۰ درصدی انجام و با وجود این افزایش قیمتی برای بلیت‌ها انجام نشد.

وی عنوان کرد: ایام پیک سفرهای نوروزی امسال از ۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت و مسافران می‌توانند از ۵ اسفند نسبت به خرید بلیت از طریق مراکز مجاز یا شبکه‌های اینترنتی اقدام کنند.

رسولی خاطرنشان کرد: از یک ماه گذشته با ابلاغ بخش‌نامه سفرهای نوروزی تمام اقدامات برای خدمت به عموم مردم انجام شده است و پیش‌فروش بلیت مسافری نوروزی از فردا آغاز خواهد شد و هم‌وطنان می‌توانند هم از دفاتر فروش مجاز و هم شبکه‌های اینترنتی بلیت سفر خود را فراهم کنند.

ببینید |برگزاری نشست خبری مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اصحاب رسانه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی ایام نوروز نرخ بلیت‌های قطار افزایش نخواهند یافت، افزود: طی این ایام نوروز، روزانه ۲۰۳ قطار برای دوره ۲۱ روزه خدمت‌رسانی می‌کنند که ۴ هزار و ۲۷۰ سفر انجام می‌شود و با انتقال روزانه ۱۰۳ هزار مسافر در مجموع ظرفیت جابجایی ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار مسافر فراهم شده است.

وی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۹ میلیون سفر کاهش پیدا کرده که ۱۳۳ میلیارد تومان هزینه بلیت به مسافران عودت داده شد و یک هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان مجموع خسارات ناشی از کاهش سفرها برای شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بوده است.

رسولی تصریح کرد: اکنون استعلام مسافران در ایام سفرهای نوروزی در سه مرحله انجام می‌شود. در مرحله نخست در زمان خرید بلیت با توجه به شبکه یکپارچه اینترنت با وزارت بهداشت بررسی‌ها انجام می‌شود. بررسی دوم قبل از شروع سفر با توجه به‌ روزرسانی اطلاعات مندرج در سایت وزارت بهداشت صورت خواهد پذیرفت و مرحله سوم نیز در زمان مسافر گیری قطار، از سوی مسئول قطار استعلام سلامت هر مسافر انجام خواهد شد.