شناسهٔ خبر: 90101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رصد ناوگان باری استان همدان از طریق گشت‌های کنترل جاده‌ای

نوسازی کامیون سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: گشت‌های ویژه برای کنترل حمل‌ونقل در جاده‌های استان همدان فعال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، محمد سرگزی با تأکید بر رعایت قوانین از سوی رانندگان، شرکت‌ها و انجمن‌های صنفی گفت: گشت‌های ویژه برای کنترل حمل‌ و نقل در جاده‌های استان همدان فعال است.

وی افزود: گشت‌های ویژه در نقاط حساس استان به منظور تشدید نظارت بر حمل‌ونقل جاده‌ای تشکیل شده است.

سرگزی ادامه داد: به منظور ارتقای ضریب ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات حوادث جاده‌ای، تشکیل گشت‌های مشترک با پلیس راه تأثیر به‌سزایی در نظارت، کنترل و اجرای قوانین حمل‌ونقل دارد.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نظارت پلیس راه به بارنامه و صورت وضعیت ابراز کرد: با رانندگانی که با حمل کالا با اضافه تناژ به ابنیه فنی و بدنه جاده ها آسیب می‌زنند، برخورد قانونی می‌شود.

در این نشست که به منظور بررسی مسائل حمل و نقل باری و ایجاد تعامل و همکاری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان با انجمن‌های صنفی کالا و با حضور روسای انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای استان همدان برگزار شد، حاضران به بیان ذغذغه‌های و مشکلات خود پرداختند.

ایجاد پارکینگ ورود و خروج ویژه رانندگان نفت کش در هنگان بارگیری و تخلیه، رسیدگی به گزینه‌ای انتخاب کردن در اعلام بار و تهیه چک لیست ایمنی از سوی مدیران فنی قبل از صدور بارنامه از اهم موارد مطرح شده در این نشست بود.