شناسهٔ خبر: 90121 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

پایان ۱۴۰۰، برنامه تحویل واحدهای مسکونی زلزله‌زده کهگیلویه‌وبویراحمد/تسهیلات کم‌بهره ۱۳۰ و ۱۱۰ میلیون تومانی دولت به زلزله‌زدگان/تخصیص ۲۰ میلیون تومان اجاره‌بها به هر واحد تخریبی برای اسکان موقت

زلزله سی سخت مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه عملیات بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده کهگیلویه‌و‌بویراحمد با آواربردای واحدها آغاز شده است از تخصیص ۲۰ میلیون تومان اجاره بها از سوی دولت به هر واحدی که از زلزله آسیب دیده است از پایان این هفته خبر داد.

مجید جودی، مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جزئیات و روند بازسازی در مناطق زلزله‌زده استان کهگیلویه و بویراحمد که از زلزله ۲۹ بهمن امسال با بزرگی ۵.۶ دچار آسیب شدند را توضیح داد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عملیات اصلی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کهگیلویه و بویراحمد با شروع آواربرداری، آغاز شده است، گفت: ۷۲ ساعت بعد از وقوع زلزله ارزیابی‌ها به اتمام رسید و آوار برداری آغاز شد که این سرعت مرهون تلاش‌ها و زحماتی است که مسئولان استانی و ملی متحمل شدند.

جودی در بیان ارزیابی‌های زلزله برای واحدهای احداثی و تعمیری توضیح داد: طبق ارزیابی‌ها، ۱۲۰۰ واحد احداثی و ۳۰۰۰ واحد تعمیری شناسایی شدند.

به گفته وی، با موافقت و ابلاغ هیات وزیران میزان تسهیلات بازسازی و تعمیر واحدهای تخریبی و تعمیری تعیین و مصوب شده که این میزان نسبت به گذشته رشد مناسبی داشته است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با مصوبه دولت، میزان تسهیلات به واحدهای احداثی شهری ۱۳۰ میلیون تومان با بهره کم و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض و برای هر واحد احداثی روستایی نیز ۱۱۰ میلیون تسهیلات با بهره کم و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض است.

جودی ادامه داد: برای واحدهای تعمیری نیز به میزان هر واحد حداکثر ۲۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: عملیات بازسازی از امروز ۴ اسفند در مناطق زلزله‌زده استان آغاز شد و با مشارکت خوبی که مردم نشان دادند، برنامه‌ریزی شده تا بازسازی واحدهای مسکونی زلزله تا پایان ۱۴۰۰ به اتمام برسد و تحویل زلزله‌زدگان شود.

جودی خاطرنشان کرد: دولت برای هر واحد احداثی ۲۰ میلیون تومان اجاره بها برای اسکان موقت زلزله زدگان استان پیش بینی کرده است که از آخر همین هفته به مردم زلزله زده پرداخت می‌شود.