شناسهٔ خبر: 90126 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

۵۵۶۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نوسازی و بهسازی است

پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نوسازی و بهسازی است.

پژمان نیک اقبالی، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده این استان گفت: بیشترین میزان تخریــب و آســیب ناشی از زلزله اخیر در سطح شهرستان دنا، درمحدوده شهر سی سخت به وقوع پیوسته است كه حجم این تخریــب در محلات خیابــان دنــا، قلعه مركزی، حسین آباد و تل اسپید ﴿تپه نورالشهداء﴾ از سایر محلات شهر بیشتر بوده اســت.

وی افزود: خوشبختانه در زلزله اخیر هیچگونه مرگ ناشی از زلزله به ثبت نرسیده اســت و فقــط ٦٨مصــدوم وجــود داشته كــه اقــدامات مربوط به درمان آن‌ها در حال انجام است.

نیک‌‌ اقبالی عنوان کرد: بر اساس گزارش اولیه بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان، تاكنون میزان حجم تخریب واحدهای مسكونی در سطح شــهر ســی سخت و روستاهای شهرستان دنا در مجموع در سطح شهرستان دنا هزار و ٢٦٠واحد مسكونی نیازمند نوسازی و ٣٥٠٠واحد نیازمند بهســازی و تــرمیم است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر خسارات و آسیب های وارد شده به منازل مسكونی به ساختمان‌های عمـومی نظیـر ادارات و مدارس و مكان‌های مذهبی نظیر مساجد و حسینیه‌ها و همچنین زیرساخت‌های شهری نظیــر خیابان‌هــا، پیــاده‌روها و پارك‌ها نیز آسیبهای فراوانی وارد شده است.