شناسهٔ خبر: 90142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حفظ حریم خط قرمز راهداری

 جلوگیری از ۵۳۶ مورد ساخت و سازغیرمجاز و تجاوز به حریم راه در استان اردبیل

69.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۵۳۶ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجاز شناسائی، توقف و قلع و قمع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)،علی صبحی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان انگوت اظها داشت: از این میزان۲۵۳ مورد ساخت و سازغیرمجاز شناسائی، به ۲۳۹ مورد توقف و اخطار ساخت صادر و ۴۴مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضائی در۱۱ ماه گذشته قلع و قمع شده است.

وی افزود: در مدت یاد شده ۴۵۵ مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در حریم قانونی راه توسط گشت های راهداری شناسائی، برخورد و قلع و قمع شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز راهداری دانست و بر برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد.

صبحی تجدید خط کشی هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی، ۲۶ هزارو ۹۳۰ کیلومتر رفع افتادگی شانه راه و تسطیح حریم ،تهیه نصب و اصلاح ۲ هزارو ۷۰۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی،تهیه و نصب ۷ هزارو ۶۰۰ عدد تابلوهای الزامی راهها،نصب ۲ هزارو ۵۰۰ متر حفاظ در پرتگاهها،آبروها و رفوژمیانی،مونتاژ و اصلاح ۶ هزارو ۸۰۰ عدد تابلوی انتظامی و هم چنین اجرای ۲۶ هزارو ۹۰۰ مترطول شیار لرزاننده عرضی و طولی را ازدیگر اقدامات راهداران در ۱۱ ماه گذشته عنوان کرد.