شناسهٔ خبر: 90157 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مقايسه با سال گذشته صورت گرفت؛

كاهش ۱۹ درصدی تلفات جاده ای استان كرمان

تصادف مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در سی و چهارمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اعلام کرد: در این استان ۴۱۸ فقره فوتی در ۱۱ ماهه امسال به دلیل حوادث ترافیکی به ثبت رسيد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۱۹ درصدی را نشان مي‌دهد.

به گزارش  پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، سيدعلی حاج سیدعلیخانی یکی از مشکلات استان را قاچاق سوخت و انسان اعلام کرد و اظهار داشت: در استان کرمان به دلیل شیوع کرونا در ۱۱ ماهه امسال سفرها ۱۹ درصد و تعداد مسافر ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در ۱۱ ماهه امسال ۲۹.۵ میلیون تن بار در جاده‌های استان حمل شده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزايش داشته‌ایم.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان با بیان اینکه ۵۳ درصد سوانح جاده‌ای در محورهای اصلی استان رخ داده‌ است، اظهار کرد: محور کرمان - باغین بیشترین تردد در استان کرمان را دارد، همچنین محور هفت باغ علوی کرمان نیز یکی از پرترددترین و پرتصادف‌ترین محورهای استان کرمان بود که با اقدامات صورت گرفته اکنون تصادفات آن کاهش پیدا کرده است.

حاج سیدعلیخانی ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال محور کرمان - ماهان - بم پرتلفات‌ترین محور استان است و پس از آن سه راهی بهرامجرد – بافت، باغین - سیرجان، سیرجان - شهربابک در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به میزان تلفات جاده‌ای در نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد: ۱۲۵ نقطه پرحادثه در استان در سالهای گذشته شناسایی شد که تاكنون ۱۰۷ نقطه آن ايمن سازی شده است.

مصطفی آیت‌الهی‌موسوی در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان کرمان گفت: در گذشته استان کرمان جزء استان‌های پرتصادف بود که در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی صورت گرفت و اکنون کاهش چشمگیری در تصادفات پیدا کرده‌ایم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان در ادامه مشکل استان کرمان را جابه‌جایی غیر قانونی افغانها ‌ و قاچاق سوخت دانست و بیان کرد: قانون باید در این زمینه اصلاح شود تا برخورد مناسب انجام دهیم و متاسفانه  قبل از پاسگاه افاغنها را پیاده و بعد از پاسگاه سوار ماشین و با سرعت بسیار زیادی در جاده‌ها حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: پیشنهاد داریم که آمار افاغنها و قاچاق سوخت از آمار تلفات استان حذف شود زیرا ما به جزء این موارد کاهش چشمگیری در تعداد تصادفات و فوتی‌های داریم.

وی با بیان این مطلب که اگر ماشین‌ها تصادف نکنند بیمه‌ها سود می‌برند، تصریح کرد: متاسفانه خودروهای ما از ایمنی لازم برخوردار نیستند و اگر قانون بیمه‌ها را مکلف به همکاری کند تا برخی از هشداردهنده ‌ها روی خودروها نصب کنند، حوادث ترافیکی ما بیش از این کاهش خواهد یافت لذا اصلاح قانون در این زمینه نیاز است.

موسوی با اشاره به آنکه در استان پایگاه‌های امداد هوایی را تجهیز کرده‌ایم و در سیرجان این پایگاه امسال افتتاح شد، عنوان کرد: باید پاسگاه‌ها و راهدارخانه‌ها را تجهیز کنیم و همچنین همه دوربین‌های جاده‌ای به سیستم پلیس وصل نشده است که باید این مشکل رفع شود.