شناسهٔ خبر: 90173 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

ساخت بیش ۴۷۰ هزار مسکن ملی در دستور کار وزارت قرار دارد

Unt77itled-1.jpg معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: ساخت بیش ۴۷۰ هزار مسکن ملی در دستور کار وزارت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، نعمت‌اله ترکی عصر امروز پنجم اسفندماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: در حوزه مسکن ظرفیتی که وزارت راه و شهرسازی در کشور برای احداث واحدهای مسکونی جهت واجدین شرایط در نظر گرفته از روی دو محور بوده است که یک محور تکمیل واحدهای مسکن مهر و دیگری احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی بوده است.
وی افزود: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ و نیمه اول امسال، یک میلیون و یکصدهزار واحد مسکونی مهر که در تعهد دولت و وزارت قرار گرفته بود، در اکثر استان‌ها احداث و به اتمام رسیده و واگذاری این واحدها نیز انجام شده است. 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز در لرستان نیز  پیگیر این موضوع شدیم  و دغدغه‌ای از بابت واحدهای مسکن مهر در این استان وجود ندارد. 
ترکی با اشاره به اینکه پایان امسال، پرونده مسکن مهر را تمام شده تلقی‌می‌کنیم، افزود: در کنار این هدفگذاری، ساخت ۴۷۰ تا ۵۰۰ هزار مسکن جدید در قالب مسکن ملی در دستور کار وزارت قرار گرفت و سهمیه هر استانی مشخص شد. 
وی گفت: عملیات اجرایی این واحدها آغاز شده است و تمام واجدین شرایط متقاضی مسکن پالایش شدند و تا پایان نیمه اول ۱۴۰۱ تمام واحدهای مسکن ملی احداث و به متقاضیان واگذار خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت:یکی دیگر از وظایف راه و شهرسازی در حوزه مسکن بازآفرینی شهری و کاهش حاشیه نشینی  است.
وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی کاهش حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری  در کشور است، گفت: ماموریتی که وزیر راه در حکم مهندس کرم‌الهی مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان به آن تاکید داشته کاهش حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری بوده است.
ترکی با بیان اینکه ۲۴ درصد مردم در بافت فرسوده و حاشیه نشین ساکن هستند که این وضعیت خوبی نیست، افزود: برای جلوگیری از این موضوع مقرر شد که در اولویت اول طرح کاداستر انجام شود که تاکنون بین ۶۰ تا۶۵ درصد این طرح در کشور انجام شده است و در لرستان با توجه به ماموریتی که به مدیرکل جدید ابلاغ شده است، اولویت اول اجرای طرح کاداستر و حدنگاری است.
وی گفت: تمام منابع مالی این طرح در سطح استان لرستان را پیگیری خواهیم کرد تا تامین مالی صورت گیرد. 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: اگر این حدنگاری در لرستان انجام شود اموال دولت سند دار می‌شوند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
ترکی در بخش حمل و نقل جاده‌ای در لرستان اظهار داشت: احداث بخش آزادراهی و بزرگراهی، جاده‌های استانی و منطقه‌ای و ... منشا توسعه استان هستند. 
وی گفت: با توجه به ظرفیتی که در این استان وجود دارد بنا شد جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی واستاندار لرستان تشکیل شود تا مصوباتی که به لرستان اختصاص یافته پیگیری شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: برای ایجاد یک اداره و تشکیلات و ساختار سازمانی که بتواند خدمات رسان خوبی برای مردم باشد اولین گام ساماندهی نیروی انسانی است.
ترکی گفت: در نشستی که با سازمان استخدامی کشور داشتیم و پیشنهاداتی را ارائه دادیم که بر اساس آن برای ایجاد اداره راه و شهرسازی در شهرستان‌ها حتما به یک سری شاخص‌ها نیاز است و در هر شهرستانی که بخواهیم اداره یا نمایندگی ایجاد کنیم باید در قالب این معیار و شاخص‌هاباشد. 
وی اظهار داشت: هفته آینده این پیشنهاد نهایی خواهد شد و براساس آن معیار و شاخص‌هایی که تعیین شده ابلاغ استانی انجام خواهد شد و هر شهرستانی که نمره مورد نیاز را کسب کند اداره یا نمایندگی مورد نظر راه‌اندازی خواهیم کرد.
 در پایان این مراسم، از زحمات رضا خالقی، مدیرکل سابق راه و شهرسازی لرستان بااهدای لوح تقدیر و مهندس وحید کرم‌الهی با حکم وزیر راه و شهرسازی  به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان معرفی شد.