شناسهٔ خبر: 90177 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دستور رئیس جمهور پس از ارائه گزارش وزیر راه و شهرسازی از زلزله سی سخت؛

اقدامات فوری برای بازسازی مناطق آسیب دیده آغاز شود

حسن روحانی رییس جمهور رئیس جمهور، پس از دریافت گزارش وزیر راه و شهرسازی درخصوص وضعیت منطقه زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد، ضمن تشکر از زحمات رئیس سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبارات لازم، به بنیاد مسکن دستور داد نسبت به بازسازی، اقدام فوری کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از منطقه زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد در گزارشی به رئیس جمهور ضمن تشریح وضعیت مناطق زلزله زده، تصویب اعتبارات لازم از سوی دولت برای آغاز نوسازی و بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله را خواستار شد.

روحانی همزمان در جلسه یکشنبه شب هیات دولت ضمن تشکر و تقدیر از حضور به موقع و خدمت رسانی فشرده وزارت راه و شهرسازی، جمعیت هلال احمر، ستاد مدیریت بحران کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همدلی و هماهنگی مسئولان استان ها، نیروهای مردمی و نهادهای انقلابی، به سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد منابع مالی لازم در این خصوص را تخصیص و تامین کند.

در همین جلسه، هیات دولت با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور برای اختصاص مبلغ ۱۷۲ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض و نیز مبلغ ۳۰۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به خانواده های آسیب دیده از زلزله در استان های کهگیلویه و بویراحمد (سی سخت و دنا) و اصفهان (سمیرم) موافقت کرد.