شناسهٔ خبر: 90179 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در آستانه پنجاه و نهمین سالگرد تاسیس هواپیمای جمهوری اسلامی ایران "هما" روی داد

امضا تفاهم‌نامه میان هما و پژوهشگاه ارتباطات فناوری اطلاعات

ایران ایر تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مدیرعامل "هما" و رئیس پژوهشگاه ارتباطات فناوری اطلاعات با حضور آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به گزارش اداره کل روابط عمومی "هما"، در آستانه پنجاه و نهمین سالگرد تاسیس هواپیمای جمهوری اسلامی ایران "هما"، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مدیرعامل "هما" و رئیس پژوهشگاه ارتباطات فناوری اطلاعات با حضور آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه یادشده صورت پذیرفت، منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در راستای برنامه‌های راهبردی جدید "هما" در حوزه نوآوری و هوشمندسازی زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و کلان داده، منعقد شد که طی آن استفاده از بسترهای کلان داده، رایانش ابری و استفاده از ظرفیت‌های مشترک در خصوص انجام پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به توافق طرفین رسید.

پروژه ملی سامانه الکترونیکی یکپارچه "هما" (سایه) با اهداف کلان نوآوری و هوشمندسازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات "هما" پیش‌تر آغاز شده بود که ذیل این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت پیشبرد اهداف آن پروژه مورد توافق قرار گرفت.