شناسهٔ خبر: 90194 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی ونگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

ارتقا سطح حفاظتی وایمنی بندرگاه ابوموسی با بهره برداری از یک دستگاهx-RAY

X-ray معاون فنی ونگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در راستای تامین تجهیزات و ارتقا سطح حفاظتی و ایمنی سالن مسافری بندر گاه ابوموسی یک دستگاه X-RAY تولید داخلی خریداری و درمحل این بندرگاه نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا پوررجبی بابیان اینکه جزیره ابوموسی یکی از جزایره راهبردی و استراتژیک کشور در ابعاد مختلف تجاری، مسافری و صیادی به‌شمار می‌آید، اظهار داشت: توسعه بندرگاه این جزیره مطابق با سند طرح جامع تدوین شده توسط سازمان بنادر ودریا نوردی در حال انجام است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به لحاظ کثرت تردد شناورهای داخلی و خارجی در این بندرگاه؛ لزوم ارتقا سطح حفاظتی و ایمنی سالن مسافری این جزیره در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر همین اساس یک دستگاه X-RAY تجاری سازی شده توسط یک شرکت داخلی خریداری و در محل سالن مسافری این بندرگاه نصب شد.

این مقام مسئول  ارزش ریالی این دستگاه را ۷ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت:با بهره‌برداری از این دستگاه که توسط همکاران یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی راهبری می‌شود، بر روی کلیه اجناس قابل حمل توسط مسافران کنترل حفاظتی و ایمنی صورت خواهد گرفت.

شایان ذکر است جزیره ابوموسی  بامساحت ۱۲.۸کیلومتر در جنوبی‌ترین نقطه کشور واقع شده است.