شناسهٔ خبر: 90205 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت عنوان کرد:‌

تحویل ۶۰ تا ۱۰۰ هزار واحد مسکونی دیگر تا پایان دولت به مردم/ واگذاری زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت از تحویل ۶۰ تا ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تا پایان دولت به مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، چهارشنبه ۶ اسفند در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: در طول طرح اقدام ملی مسکن متقاضیان واجد صلاحیت در چند مرحله شناسایی شدند و علی‌رغم شرایط کرونایی که مشکلاتی را برای ما به وجود آورد خوشبختانه پروژه‌ پیشرفت مناسبی داشته است.

وی افزود: ما اکنون در سطح کشور حدود ۵۰۴ هزار واحد مسکونی در دست ساخت داریم که در سه نوع ساخته می شوند؛ نوع اول پروژه‌هایی است که ما زمین را به صورت فردی و گروهی به خود مردم ارائه کرده‌ایم و در قالب نقشه و پیوست‌هایی که دستگاه‌های کارگزاری ما مانند بنیاد مسکن آنها را هدایت می کنند.

اسلامی ادامه داد: زمین حدود ۲۳۰ هزار واحد طرح نیز به صورت فروش اقساطی واگذار شده و قرارداد واگذاری ۹۹ ساله است و متقاضیان به پروژه‌ها وصل شده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۱۴۰ هزار نفر از تاییدصلاحیت‌شدگان طرح اقدام ملی مسکن افتتاح حساب کرده‌‌‌اند و بخشی از آن‌ها پول را به حساب سازندگان واریز کرده‌اند. ان‌شاءالله سایرین هم به زودی آورده خود را تکمیل و اقساط را پرداخت کنند تا پروژه‌ها شتاب گیرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نوع سوم واحدهای طرح اقدام ملی مسکن نیز در قالب پروژه‌هایی است که به صورت فروش اقساطی و سرمایه‌گذاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌هایی که با ما تفاهم‌‌نامه دارند در حال ساخت بوده که تعداد این واحدها نیز بالغ بر ۷۰ هزار واحد می‌شود. 

وی ادامه داد: موضوع مهم در خصوص طرح اقدام ملی مسکن این بوده است که ما بتوانیم در یک برنامه زمان‌بندی این واحدها را آماده بهره‌‌برداری کنیم.

او گفت: بخش اول واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را چند ماه پیش با حضور رییس جمهور افتتاح کردیم و تا پایان دولت نیز پیش‌بینی می‌کنیم که بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار واحد آماده تحویل به مردم باشد و سایر واحد نیز تا آن زمان از پیشرفت خوبی برخوردار باشند.