شناسهٔ خبر: 9025 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفر وزیر راه و شهرسازی به اردبیل - ۶

افتتاح پروژه‌های عمرانی اردبیل با اعتبار ۳۱۳ میلیارد تومان/ موافقت رئیس جمهور با تامین مالی تکمیل راه‌آهن اردبیل از صندوق توسعه ملی

آخوندی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی از موافقت رئیس جمهور برای تامین مالی پروژه راه‌آهن اردبیل از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز پنج شنبه ۱۱ تیر در حاشیه افتتاح ساختمان پزشکان اردبیل در جمع خبرنگاران درباره سفر خود به این استان گفت: در این سفر شاهد افتتاح چندین پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۱۳ میلیارد تومان هستیم که با مشارکت دولت و بخش خصوصی این پروژه‌ها ساخته شده اند.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان پزشکان اردبیل به نمونه بهسازی بافت فرسوده شهری برای ارتقای خدمات پزشکی این شهرک ادامه داد: در این سفر پروژه‌های خدمات زیربنایی و گردشگری دیگری نیز به بهره‌برداری می رسد که به تدریج به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آخوندی درباره سرمایه گذاری در فرودگاه اردبیل اظهار کرد: این فرودگاه از نظر جانمایی و قرار گیری در مکان از ابتدا مشکل داشت چراکه منطقه ای بادگیر است.

وزیر راه و شهرسازی به مشکلات تجهیزاتی این فرودگاه اشاره کرد و یادآورشد گفت: در این سفر از سیستم کمک ناوبری ILS (سیستم فرود خودکار هواپیما) بازدید شد که مراحل نصب نهایی آن انجام شده است و تنها کالیبراسیون آن مانده که طی دو ماه آینده به اتمام می‌رسد. با بهره‌برداری از این سیستم کنسلی‌های پرواز در فرودگاه اردبیل برطرف می‌شود.

پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت ترمینال خارجی در فرودگاه اردبیل

وی با اشاره به بازدید خود از ترمینال در حال احداث فرودگاه اردبیل که تا پایان امسال به اتمام می رسد گفت: ساخت این ترمینال تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل نیاز به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که از محل منابع شرکت فرودگاه ها تامین کردیم؛ فرودگاه اردبیل با تکمیل این ترمینال سالانه یک میلیون مسافر بین المللی را پذیرا می شود که کمک خوبی به توسعه استان اردبیل خواهد بود.

آخوندی همچنین در خصوص راه آهن اردبیل خاطرنشان کرد: مطالعات قبلی این مسیر هم از نظر زمین شناسی و ژئو تکنیک به ویژه مشکل رانش زمین و هم از نظر تامین مالی دچار مشکل بود که پس از انجام مطالعات جدید برخی اصلاحات فنی را انجام دادیم که مهمترین آن انتقال ایستگاه از ۱۰ کیلومتری شهر به داخل شهر اردبیل بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایستگاه قبلی را به ایستگاه باری تبدیل کردیم گفت: مشکل تامین مالی پروژه را نیز که نیاز به حدود هزار میلیارد تومان منابع مالی دارد از دو طریق صندوق توسعه ملی و فاینانس چین پیگیری کردیم.

وی با اشاره به قرارداد ضعیف قبلی این پروژه که با شرکت اوکراینی بود افزود: این شرکت نه خودش منابع مالی داشت و نه دولت اوکراین به آنها منابع مالی می‌داد.

آخوندی با اشاره به موافقت رئیس جمهور برای تامین مالی پروژه راه آهن اردبیل از محل صندوق توسعه ملی گفت: فعلا نمی‌توان زمان مشخصی برای این پروژه پیش از عقد قرارداد اعلام کرد.

 

 

 

نظر شما