شناسهٔ خبر: 90264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چند روز گذشته انجام شد؛

برفروبی ۵۳۵ کیلومتر از راههای گلستان

برفروبی محورهای مواصلاتی استان زنجان در روزهای ششم تا نهم آذر ماه ۱۳۹۹توسط راهداران اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از برفروبی ۵۳۵ کیلومتر باند از راههای استان در چند روز گذشته خبر داد و گفت : به علت برودت هوا در محورهای کوهستانی یخبندان همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری گلستان)، غلامرضا بیکی اظهار داشت : برابر گزارشات هواشناسی، در چند روز گذشته برف و یخبندان در استان داشتیم و برای تسهیل شرایط تردد و انجام عملیات راهداری در محورها ۲۲۳ تن شن و نمک مصرف شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به اینکه راهداران خستگی ناپذیر مطابق وظیفه مندی همیشگی و بر حسب شرایط، به صورت مستمر  در محورها حضور دارند، اما از مردم خواست که در صورت ضرورت از محورها و به ویژه محورهای کوهستانی و آن هم مجهز به تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیرچرخ، تردد داشته باشند.

بیکی، مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای استان را قرارگاهی مستمر برای هماهنگی های راهداری به ویژه در مواقع بحرانی اعلام کرد و گفت: این مرکز با شماره تماس های ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ و ۱۴۱( تلفن گویا)  آماده پاسخگویی شبانه روزی و خدمات رسانی به کاربران جاده ای است.

استان گلستان بیش از ۵ هزار کیلومتر انواع راههای روستایی، اصلی، فرعی و بزرگراهی دارد که طول راههای برفگیر و کوهستانی آن ۱۵۵۰ کیلومتر است.