شناسهٔ خبر: 90269 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۷شهر استان همدان دارای طرح جامع مصوب هستند

مهندس حسینی مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: از آغاز دولت یازدهم (سال ۱۳۹۲) تا دی ماه( سال ۱۳۹۹)۲۷ شهر استان دارای طرح جامع مصوب هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان)، داریوش حسینی  بیان کرد: از آغاز دولت یازدهم  ۲۴ طرح و در دی ماه ( سالجاری)۳طرح در ۲۷ شهر استان طرح جامع شهری مصوب شده است.

وی افزود: ۲۷ شهر استان طرح جامع انها ابلاغ شده است که از ابتدای سال۱۳۹۲ آغاز و ۲۷ شهراستان دارای طرح تفصیلی مصوب هستند که ۲۴ طرح تفصیلی ابلاغ و ۳طرح برای ابلاغ به استانداری ارسال شده است.

حسینی در خصوص طرح شهر جدید حورا  تصریح کرد: ابلاغ طرح شهر جدید حورا در دست تهیه است.

وی یادآور شد: ۱۶۹جلسه دبیرخانه کمیسیون ماده پنج برگزار شده که از مهمترین مصوبات شاخص در کمیسیون ماده ۵ می توان به  تصویب ضوابط پارکینگ برای شهر همدان ، تصویب محل ایستگاه مسافری راه آهن همدان ، تهیه و تصویب طراحی شهری محله جولان همدان ، تهیه و تصویب طرح باز آفرینی مرکز محلات کلپا،حاجی و کبابیان و تصویب ضوابط مناسب سازی برای عبور و مرور معلولین اشاره کرد.

حسینی در پایان در رابطه با دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی خاطر نشان کرد مهمترین مصوبات شاخص در کار گروه امور زیربنایی مواردی همچون؛ بررسی و تصویب پارک فرا منطقه ای ۲۴۵ هکتار اکباتان همدان،ساماندهی مجتمع گردشگری عباس آباد،طرح های گردشگری و مجتمع های اقامتی،طرح های بخش کشاورزی و دامداری صنعتی ، مجتمع های بین راهی،.. نیز هستند.