به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، علی عطائی که در جلسه ماده ۱۲ سخن میگفت افزود: از ابتدای امسال به تخلفات مطرح شده در حوزههای ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا رسیدگی و ۲۳۴ رای نیز صادر شده است.
وی تصریح کرد: از این میزان رای ۲۰۸ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۲۶ رای نیز متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ است.
دبیر کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل عدم پرداخت کرایه رانندگان،عدم اخذ بارنامه،عدم رعایت ضوابط ایمنی،شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ،توقف اتوبوس ها در میادین،واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را ازعمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون ها عنوان کرد.
وی افزود: خدمات شرکت های متخلف کالا و مسافر از ۱ تا ۳ ماه قطع می شود و در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو نماید.
عطائی خاطرنشان کرد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل اطلاع دهند
دبیر کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل گفت: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۷۸،رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده اي در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و هم چنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکت ها و موسسات ترابري جاده اي به استفاده از صورت وضعیت مسافري و بارنامه مصوب ۱۳۸۱ به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام می شود.