شناسهٔ خبر: 9029 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن مهر در هفته‌ای که گذشت؛

مسکن مهر پردیس در ریل پیشرفت/ نامه وزير راه و شهرسازی به استانداران درباره مسكن مهر

مسکن مهر بندرعباس تغییرات جدید در هیات مدیره شرکت عمران شهر پرند، وضعیت پیشرفت مسکن مهر در ۱۷ استان کشور و تازه‌ترین آمار و ارقام در خصوص مسکن مهر برخی از مهمترین اخبار این پروژه ملي در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسکن مهر در هفته‌ای که گذشت شاهد تصمیمات جدید دیگری بود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

وضعیت مسکن مهر در ۱۷ استان کشور

آخرین آمار منتشر شده درباره وضعیت ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر در استان‌های مختلف نشان می‌دهد مسئولان استانی در تلاش هستند پرونده مسکن مهر را تا پایان سال جاری به اتمام برسانند.

بر اساس اخبار منتشر شده، مسکن مهر در استان های هرمزگان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، خوزستان، کردستان، گیلان، آذربایجان غربی، زنجان، لرستان، همدان، خراسان رضوی، کرمانشاه، قم، اردبیل، خراسان شمالی و گلستان در شرایطی است که با تلاش مسئولان استانی ساخت و ساز این پروژه ها در سال جاری به اتمام می رسد و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی وابسته به اختصاص تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی است.

مسکن مهر پردیس در ریل پیشرفت

با تغییر مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، برنامه های جدیدی در دستور کار مدیریت این شرکت با سرپرستی حسین رجب صلاحی قرار گرفته است. در هفته های گذشته اعلام شد که پنج کمیته برنامه ریزی، افتتاح، سرمایه گذاری، فنی، مسکن مهر و تهیه برنامه عملیاتی در شرکت عمران این شهر جدید فعال شده تا با هماهنگی و برنامه ریزی، کار ساخت و ساز مسکن مهر پردیس در سال جاری به پیشرفت بیشتری دست یابد.

در همین زمینه مدتهاست تمرکز شرکت عمران بر افتتاح ۱۱ هزار واحد مسکن مهر همزمان با هفته دولت است. در هفته ای که گذشت اعلام شد در آستانه هفته دولت تونل، پل و ۱۱ هزار واحد از مسکن مهر در فاز ۱۱ که پروژه های کوزو قرار دارد افتتاح خواهد شد.

نامه وزير به استانداران درباره مسكن مهر 

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از ارسال نامه آخوندی به استانداری‌ها در خصوص تامین اعتبارات روبنایی خبر داد. مهرآبادي از ارسال نامه وزیر راه و شهرسازی به استانداری‌ها خبر داد و افزود: حدود یک ماه پیش دکتر آخوندی به استانداران کشور نامه‌ای ارسال کرد که بر اساس این نامه برای تامین خدمات روبنایی مسکن مهر از جمله مدرسه، مسجد و کلانتری از محل فروش اراضی آمادگی پرداخت یک سوم هزینه‌ها وجود دارد مشروط بر اینکه استانداری‌ها از محل اعتبارات استانی دو سوم باقیمانده را تامین کنند. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: پیرو این نامه، از استانداران خواستیم ظرف ۱۰ روز اعلام کنند به عنوان مثال برای ساخت چند مدرسه می‌توانند کمک کنند.

برنامه های رئیس جدید برای مسکن مهر پرند

یکی دیگر از اخبار مسکن مهر در هفته ای که گذشت به فریبرز واحدی مدیرکل فعلی راه و شهرسازی استان تهران اختصاص دارد که با حکم مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند منصوب شد تا با حفظ سمت امور مسکن مهر پرند را رتق و فتق کند.

واحدی درباره برنامه های پیش روی شرکت عمران شهر پرند برای مسکن مهر این شهر تاکید کرد که مهمترین اولویت اتمام ساخت و ساز مسکن مهر در سال جاری است. افتتاح برخی از واحدهای پرند در ماههای آتی از دیگر برنامه های رئیس جدید شرکت عمران پرند است.

فروش اراضی برای تامین هزینه های مسکن مهر ادامه دارد

در راستای دستور وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته مبني بر فروش اراضی برای تامين هزینه‌های خدمات زیربنایی مسکن مهر، این اقدام در شهرهای جدید همچنان ادامه دارد و به عنوان نمونه شرکت عمران پردیس در هفته گذشته بار دیگر مزایده فروش اراضی را منتشر کرد.

همچنین وزارت راه و شهرسازی از محل یارانه های مسکن مهر به گفته قائم مقام این وزارتخانه در طرح مسکن مهر تاکنون مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به وزارت نیرو برای تامین انشعابات کمک کرده است./

نظر شما