شناسهٔ خبر: 90297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف بررسی مصوبات جلسه قبلی صورت گرفت؛

برگزاری ششمین جلسه کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان جنوبی

س و ب - تردد در محورهای مواصلاتی (1).JPG در جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان جنوبی ضمن اعلام وضعیت راه های استان و بارندگی اخیر در سطح استان و بررسی مصوبات جلسه قبلی و به گزارش عملکرد پرداخته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری خراسان جنوبی)،  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ترافیک سنگین به ویژه در مناطق روستایی نه تنها روند خرابی آسفالت را ببه دنبال دارد ، همچنین ایمنی جاده‌های مذکور را نیز به شدت پایین می‌آورد.

اسداله جلال زاده افزود: در ۱۱ ماه گذشته پراکندگی تصادفات جاده‌ای بیشتر درمحور‌های شریانی استان بوده  که میزان تلفات فوتی ناشی از تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۷ درصد کاهش یافته است.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان جنوبی همچنین بیان کرد: در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک برون شهری اقدامات موثری صورت گرفته که در این خصوص برنامه های صدا و سیمای راهبران در بخش های تلویزیونی و رادیویی تهیه و پخش می شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی هم گفت: در ۱۱ ماه گذشته با اقدامات خوبی که توسط دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان جنوبی انجام شده و  همچنین کاهش تردد مبنی بر محدودیت‌های تردد به خاطر شیوع ویروس کرونا، شاهد کاهش آمار نسبی تلفات جاده‌ای در استان هستیم.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه ۵۰ درصد حوادث جاده‌ای در پلیس راه بیرجند به ویژه راه‌های روستایی رخ داده است افزود: ۵۲ درصد تصادفات به دلیل خروج از جاده و واژگونی است که در برخی پایگاه‌های پلیس این میزان از نُرم میانگین استانی نیز بالاتر است.

وی بیان کرد: ۷۰ درصد تصادفات در بازه زمانی هشت صبح تا هشت شب اتفاق می‌افتد چراکه بیشترین تردد‌ها نیز در این ۱۲ ساعت است همچنین بیشترین علت تصادفات انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه ثبت شده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عامل اصلی شدت حوادث رانندگی سرعت است عنوان کرد: بیشترین وسیله نقلیه در تصادفات جاده‌ای، خودروهای سواری هستند اما در مابقی موارد هم تصادف زیاد داریم به ویژه کامیون کشنده که ۱۳ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: در برخی محورهای مواصلاتی استان از جمله جاده طبس – یزد امکان دارد تصادفات یا حوادث دیگری رخ دهد که تا رسیدن دستگاه‌های خدمات رسان به منطقه زمان بیشتری صرف شود.

محمد فرهادی ادامه داد: در این خصوص دهیاری‌های منطقه موظف هستند در مواقع بحران تمام امکانات خود را در اختیار دستگاه‌های خدمات رسان قرار دهند تا هر چه سریعتر جلوی بحران یا سایر حوادث ناشی از آن گرفته شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: در ارتباط با راههای روستایی طرح مشترکی بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه طراحی  و محورهای حادثه خیز شناسایی و برخی نقاط با اولویت در اسرع وقت اصلاح شود.