شناسهٔ خبر: 90326 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیسیون ایمنی حمل ونقل آذربایجان شرقی اعلام شد؛

تحقق ۳۰درصدی اعتبار برای برای نگهداری راه‌های استان آذربایجان شرقی

photo_2021-02-28_10-42-17.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی در سی‌امین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان از تحقق ۳۰درصدی اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای برای نگهداری راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ( راهداری آذربایجان شرقی )، اروجعلی علیزاده  با  اعلام اینکه ۱۴ هزار کیلومتر راه در استان داریم که ۱۰ هزار کیلومتر آن راه روستایی  و ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن‌ها آسفالت شده اظهار داشت: برای نگهداری راه‌های استان ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده بود که تاکنون ۳۰ درصد آن محقق شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی و دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای نگهداری راه‌ های استان گفت: امسال ۲۷۰ هزار تن آسفالت برای راه‌های استان مصرف،  همچنین علاوه بر وجود ۵۸ دوربین ثبت تخلفات ،امسال نیز ۳۱ مورد به آنها اضافه کردیم و تا پایان اسفند ماه هم ۱۱ مورد دیگر اضافه خواهد شد تا بخشی از هدف هوشمندسازی جاده‌ها تحقق یابد.
رحمتی معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار هم با تاکید بر جدی گرفتن  جریمه های کرونایی در جاده‌ها و تردد‌ها گفت: با شناسایی موارد کرونای انگلیسی در استان نگرانی ‌ها از شیوع دور جدید کرونا در استان افزایش یافته است که تصمیمات جدید جاده‌ای برای نوروز ۱۴۰۰ به طور جدی بعد از ابلاغ اجرایی خواهد شد.
رئیس پلیس ناجا نیز در این جلسه گفت: با توجه به نگرانی‌های موجود و شیوع ویروس کرونا ۳ وضعیت برای نوروز برنامه ریزی کرده ایم و آمادگی‌ های لازم را داریم در وضعیت اول با ۳ هزار و ۵۰۰ تیم طبق سال‌های ۹۸ و قبل از آن آماده مدیریت جاده‌ای در شرایط عادی هستیم.
البته تا به امروز هیچ تصمیم رسمی برای ما ابلاغ نشده است و طبق آخرین تصمیمات ستاد کرونا برنامه ریزی‌های خود را در نوروز اعمال خواهیم کرد.
امیدوار در پایان وضعیت راه‌های استان را نسبت به سایر استان‌ها مطلوب ارزیابی کرد و گفت : توجه به راه‌های فرعی و روستایی آشکارسازی ناوگان حمل و نقل در جاده‌های استان از جمله مواردی هست که  باید به آن‌ها رسیدگی شود.
سرهنگ کریمی نژاد رئیس پلیس استان هم در این نشست از کاهش ۱۹ درصدی تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت : با این کاهش ۱۳ درصد فوتی‌ها هم بر اثر تصادفات در استان کاهش داشته و ۵۸ درصد از تصادفات در راه‌های اصلی بوده است.