شناسهٔ خبر: 90335 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط اداره راهداری ‌‌وحمل ونقل جاده ای سلفچگان انجام شد؛

اجرا و بهره برداری از پل آبنمای لوله ای در بخش خلجستان قم

خبر رئیس اداره راهداری ‌‌وحمل ونقل جاده ای سلفچگان اعلام کرد : درقالب طرحی امانی و با همکاری بخشداری ، آبنمای لوله ای دو دهانه ای به طول ۱۲ متر و قطر مفید ( هریک از لوله ها ) ۱.۲۰ متر درمحور کهندان بخش خلجستان قم اجرا و به بهره برداری رسید .

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی (راهداری قم )، در راستای ارتقا سطح ایمنی و صیانت از راههای روستایی ، چهارمین آبنمای لوله ای درسطح محورهای روستایی استان قم اجرا و به بهره برداری رسید .
رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان ضمن اعلام خبر فوق توضیح داد : این آبنمای لوله ای درمحور کهندان ( محدوده روستای علی خان بیگی ) بخش خلجستان قم اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت .
محمدرضا قزوینیان درخصوص اهداف اجرایی این طرح اظهار داشت : به دلیل واقع شدن این قطعه از محور روستایی کهندان در خط قعر جاده ، همه ساله به هنگام ریزش نزولات جوی و سرریز شدن سیلابهای فصلی ، شاهد به وجود آمدن مشکلات ترافیکی عدیده ای برای کاربران جاده ای این محور بوده ایم .
رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان درخصوص مشخصات فنی پروژه نیز اظهار داشت : برای اجرای این آبنما ، عملیات خاکبرداری گسترده ای به میزان ۵۰۰ متر مکعب اجرا و سپس نسبت به لوله گذاری به تعداد دو لوله که طول هریک از لوله ها ۱۲ متر و قطر مفید دهانه هریک ۱.۲۰متر است و جنس لوله ها از بتن مسلح بوده و از استحکام و دوام مناسبی برخوردار هستند.
محمدرضا قزوینیان درادامه ضمن تشکر از همکاری بخشداری خلجستان عنوان کرد : عمده بتن مورد نیاز برای اجرای این پروژه را این بخشداری  تامین کرد.
وی میزان بتن ریزی انجام شده را افزون بر ۷۵ متر مکعب برآورد و اضافه کرد : در راستای اجرای این طرح مهم که صفر تا صد آن به صورت امانی انجام گرفت ، ۱۲ نفر عوامل راهدار با استفاده از ۸ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین ، نیمه سنگین و سبک اداره کل متبوع ،  مشارکت داشته و در بازه زمانی  سه روزه اجرا و به بهره برداری رسید .
لازم به ذکر است محور کهندان بخش خلجستان مسیر دسترسی 7 روستا به مرکز بخش است.