شناسهٔ خبر: 90338 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

برگزاری هفتمین جلسه دوشنبه‌های اسکان با رویکرد بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

جلسه دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران برگزاری نشست دوشنبه‌های اسکان بشر را در راستای اهداف کمیته ملی و برای هم افزایی و خرد جمعی در فضای مجازی در دو بخش علمی و معرفی پروژه‌های هبیتات دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مهدی مظاهری، دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران در جمع بندی شش جلسه قبلی دوشنبه های اسکان بشر در ایران اظهار داشت: برگزاری چنین نشست‌های علمی – پژوهشی، برنامه‌ای هدفمند در این هم اندیشی‌ها و رویکردها خواهد بود که در آن الگوهای بومی وکارآمد در برخی موضوعات متنوع این جلسات مورد تاکید قرار دارد.

وی ادامه داد: جلسات هم اندیشی دوشنبه‌های اسکان بشر که با هدف پرداختن به موضوعات دستور کار هبیتات و در مجموع موضوع توسعه پایدار است از برنامه‌های کمیته ملی بوده که مخاطبین خاص دانشگاهی و پژوهشگران را به خود جذب کرده است.

عضو فرهنگستان هنر تصریح کرد: تاکنون در این جلسات ضمن پرداختن به موضوعاتی نظری و تلاش برای کاربردی کردن آن‌ها، به ارائه مفهومی امروزی و ملموس از آرمانشهر پرداخته شده که این مهم از اهداف هم‌اندیشی دوشنبه‌ها به شمار می‌آید.

وی افزود: شهرهای دوستدار کودک و نوجوان، سالمندان، زنان، معماری، معلولان، حاشیه‌نشینی، انرژی واقلیم از جمله مواردی است که در این نشست‌ها می‌توان به آن پرداخت.

این استاد دانشگاه در ادامه با تاکید بر پرداختن به تعاملات علمی ادامه داد: یکی از راهبردهای کمیته ملی به منظور هم‌افزایی و ارتقا توان علمی، توسعه ارتباطات با دانشگاه است. همچنین شناسایی اولویت‌های پژوهشی در حوزه‌های مرتبط با اسکان بشر و مسئله یابی برای بهبود الگوهای طراحی شده در کمیته ملی و اسکان بشر است، از دیگر این موارد به شمار می‌آید.

 گفتنی است نشست دوشنبه‌های اسکان بشر کمیته ملی اسکان بشر ایران، با هدف تبیین آرمانشهر و با حضور دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ایران، مشاوران کمیته ملی، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان برگزار و مباحث حائز اهمیتی در خصوص جامعه آرمانی ارایه می شود.

لازم به ذکر است دوشنبه ۱۱ اسفند ماه ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ جلسه معرفی پروژه بهتاب (طرح بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی) است.