شناسهٔ خبر: 90367 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه آهن در همایش فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج عنوان کرد

لزوم اهتمام در کارها با پیروی از راه شهدا/ هموارتر شدن مسیر توسعه کشور با توسعه راه‌آهن

رسولی مدیرعامل راه آهن گفت: با توسعه حمل و نقل ریلی، مسیر توسعه کشور هموارتر خواهد شد و دلیل تاکید مکرر مقام معظم رهبری به توسعه ریلی، منافع عظیم اقتصادی ناشی از توسعه حمل و نقل ریلی برای کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ارتباط ویدئو کنفرانسی با فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج راه آهن اظهار داشت: بسیج یک لباس و عنوان نیست بلکه فرهنگ است و هر کس که بدین فرهنگ معتقد باشد بسیجی است.

وی در ادامه گفت: ما معتقدیم خانواده بزرگ راه آهن، همگی بسیجی هستند و در این ایام سخت جنگ اقتصادی که دشمنان بر کشور تحمیل کرده‌اند و نیز در مشکلات ناشی از ویروس کرونا، شرکت‌های ریلی و فعالین این حوزه، بسیار پر تلاش در جهت توسعه حمل و نقل ریلی فعالیت کردند و با وجود زیان ناشی از کرونا در شرکت‌های ریلی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون ایجاد کوچکترین وقفه و مشکلی برای کشور، این ایام را سپری کرده و تا پایان هم ادامه خواهیم داد.

رئیس هیات مدیره راه آهن افزود: کشور ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که ناشی از مجاهدت، شهادت، اسارت و سختی های بسیار بود و سپس در دوران جنگ تحمیلی، فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته و در این زمان نیز با جنگ اقتصادی و فشارهای اقتصادی مواجه هستیم.

به گفته رسولی؛ دشمن طی این سال‌ها با ایجاد فشارهای مختلف بر روی مردم ایران، در رویای زمین زدن و شکست ایران است و با اراده راسخ مردم که بر مبنای تعالیم عالی اسلام و رهبری داهیانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری است تا به امروز پیش آمده و رسالت ما برداشتن گام‌های بلند و محکم‌تر از همیشه، برای توسعه کشور و ادامه راه شهدا از این طریق است.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام در کارها گفت: اهتمام یعنی بیش از آن چه در شرح وظایف است کار و تلاش کنیم و هر کس در هر جایگاهی، وظایف خود را به عالی‌ترین شکل خود انجام دهد و به همین خاطر است که شهید الگوی عملی ایثارگری و خدمت است و ساختمان‌های اداری راه آهن را نیز به نام شهدا مزین کرده‌ایم تا ادای احترام به شهدا و یادآوری تلاش‌ها و فعالیت‌های آنها باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انتخاب شعار « ایران روی ریل، به سوی آینده» در شرکت راه آهن، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم با توسعه حمل و نقل ریلی، مسیر توسعه کشور هموارتر خواهد شد و تاکید مکرر مقام معظم رهبری به توسعه ریلی، منافع عظیم اقتصادی ناشی از توسعه حمل و نقل ریلی برای کشور است.

رسولی همچنین از تلاش‌های ارزنده سرهنگ رضا خسروی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن و تمامی بسیجیان عزیز راه آهن و حضور مستمر و حمایت‌های سرهنگ حمیدرضا قریشی، فرمانده بسیج ادارات و وزارتخانه‌های سپاه محمد رسول‌الله که موجب دلگرمی بسیج و خانواده راه آهن است قدردانی کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش فرماندهان بسیج راه آهن در اداره کل راه‌آهن اصفهان گفت: شهر اصفهان مدال افتخار بیشترین شهدای جنگ تحمیلی را بر سینه دارد و اداره کل راه آهن اصفهان نیز در گردش اقتصادی کشور در حوزه ریلی نقش ویژه‌ای دارد.

سرهنگ خسروی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن نیز از مدیرعامل راه‌آهن برای حمایت‌های وی از بسیج قدردانی کرد و گفت: در طی یک سالی که در بسیج راه‌آهن خدمت می‌کنم مدیریت حاکم بر راه آهن، مدیریت بسیجی و جهادی است و راه آهن امروز به یک قرارگاه جنگ اقتصادی در برابر دشمن تبدیل شده و همچون قرارگاه‌های عملیاتی دوزان دفاع مقدس در شرایط کنونی کشور نقش ایفا می‌کند . تلاش ما به عنوان خدمتگزاران بسیج این است که این نگاه بین تمام کارکنان تداوم و تقویت یابد.