شناسهٔ خبر: 90414 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی:

مجریان مسکن می بایست پاسخگوی کارفرمایان باشند

مجریان مسکن می بایست پاسخگوی کارفرمایان باشند راه و شهرسازی خراسان شمالی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی از الزام پاسخگویی مجریان مسکن به کارفرمایان خبر داد.

  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( خراسان شمالی)، علی فخرانی گفت: اخیراً نارضایتی های مردمی از مهندسان مجری مسکن و ساختمان افزایش یافته است و بر اساس بررسی های بعمل آمده، مشاهدات میدانی و گزارشات مردمی دو چالش در اجرای ساختمان های مسکونی احصاء شده است.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت نامتعارف اجرای ساختمان و عدم حضور برخی از مجریان در کارگاه های ساختمانی مورد اعتراض کارفرمایان می باشد. به منظور ساماندهی به اوضاع نابسامان اجرای ساختمانها چند نشست تخصصی برگزار شد که ماحصل این جلسات برای برون رفت از چالش موجود تصمیماتی بود که پس از تصویب ابلاغ خواهد شد.

فخرانی افزود: اولاً مجریانی که به صورت تمام وقت در دستگاه های دولتی شاغل هستند حداکثر ۳ ماه فرصت دارند که پروژه های در حال اجرای خود را تسویه حساب نمایند. همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان می بایست از ارجاع کار به مجریان شاغل دستگاه های دولتی خودداری نماید. دوماً جهت تعدیل قیمت های اجرای مسکن و افزایش خدمات مجریان مقرر گردید که تعداد کارهای همزمان مجریان پایه ۳، ۲، ۱ و ارشد به ترتیب به ۲ و ۳ و ۳ و ۳ کار افزایش یابد که هم مشکل کمبود مجری برای مردم تاحدودی برطرف شود و هم قیمت ها تعدیل گردد.

همچنین بیان کرد: برای استقبال از پروژه های زیر ۱۰۰۰ متر مربع هر دو کار یک کار محسوب خواهد شد.سوماً مجریان می بایست زین پس مکان فیزیکی ( دفتر) داشته باشند که کارفرمایان دسترسی سهل تری به مجریان داشته باشند. چهارماً گروه نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی و کنترل مضاعف سازمان نظام مهندسی ساختمان مکلفند که عملکرد مجریان را بیش از پیش بررسی و کنترل نمایند و قاطعانه با مجریان بی مسئولیت برخورد قانونی نمایند. پنجماً با عنایت به کمبود طراح جهت تهیه نقشه برای کارفرمایان دفاتر طراحی تا ساختمان های شش طبقه مجاز به ارائه خدمات خواهند شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان از مجریان محترمی که در سطح استان خدمات مسئولانه به مردم ارائه می دهند، قدردانی و تشکر کرد.