شناسهٔ خبر: 9042 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۲۴ درصدی فعالیت های گردشگری دریایی در سال جاری

تخلیه و بارگیری ۷۵۰ هزار تن کالا در بندر کیش/ تخلیه و بارگیری ۲۹ هزار تن کالای صادراتی و وارداتی / تردد ۴۰۰۰ شناور در بندر کیش

فعالیتهای دریایی مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری ۷۵۰ هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج فارس طی فصل بهار سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمود قنبری" ضمن تشریح عملکرد بندر تجاری کیش در بخش های کالا و مسافر در سه ماهه سال ۹۴، گفت: در مدت یادشده، ۷۴۹ هزار و ۹۳۵ تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، ۶۸۳ هزار و ۸۱ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۶۶ هزار و ۸۵۴تن آن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

وی سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را حدود ۲۹ هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، قریب به ۲۸ هزار تن مربوط به فعالیت های واردات و بالغ بر یکهزار تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص یافته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون را ۶۵۴ هزار و ۳۵۲ تن اعلام کرد.

جابجایی ۲۰۰هزار نفر مسافر دریایی در جزیره مرجانی

قنبری با اعلام اینکه این منطقه جغرافیایی زیبا به عنوان یکی از جزایر دارای جاذبه های متنوع گردشگری دریایی و تجاری هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی از اقصی نقاط ایران است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع ۲۰۳ هزار و ۹۱۹ نفر مسافر در این جزیره جابجا شدند.

وی بیان کرد: طی سال جاری، ۸۰ هزار و ۴۶۴ نفر مسافر به وسیله شناورهای تفریحی از طریق بندرگاه این جزیره جابجا شدند که ۲۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

به گفته این مقام مسئول، ورود و خروج ۳۲ هزار و ۴۸۴ دستگاه خودرو متعلق به مسافران در سه ماه گذشته از طریق شناورهای لندینگ کرافت در تنها بندر جزیره کیش به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش در پایان افزود: تردد شناورها در این جزیره در فصل بهار سال جاری به چهارهزار و ۲۱۲ فروند رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

 بندر کیش با بهره مندی از ۱۴ پست اسکله دارای ظرفیت اسمی سالانه بیش از ۴ میلیون تن و ظرفیت جابجایی ۷۳۰ هزار مسافر دریایی در سال است. این بندر با آبخور حداکثر ۱۰ متر قابلیت پهلودهی کشتی هایی تا ظرفیت ۱۵ هزار تن را داراست/ .                                                                                                

نظر شما