شناسهٔ خبر: 90426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان:‌

سالن مسافری "پایانه مرزی پیشین" آماده بهره برداری شد

پایانه مرزی پیشین (2).jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: سالن مسافربری پایانه مرزی پیشین با نقش موثر در توسعه مراودات اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال الدین قادری اظهار داشت: احداث این سالن مسافربری با ۵۰۴ متر مربع زیربنا و صرف اعتبار ۶۱ میلیارد ریال از اواسط بهمن ماه سال جاری آغاز شد و در مدت ۲۱ روز به اتمام رسید.

وی ادامه داد: همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده محوطه سازی سالن مسافر و آسفالت آن نیز در حال انجام است تا هر چه سریعتر شاهد برخورداری از امکانات مناسب برای تردد مسافران در این پایانه مهم مرزی باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه این پروژه به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی ایران و پاکستان مورد توجه مقامات عالی رتبه دو کشور محسوب می‌شود، روند تکمیل آن به‌شکل شبانه‌روزی در حال پیگیری توسط این اداره کل است.

قادری با بیان اینکه مرز پیشین به دلیل نزدیکی به بنادر مهم کشور پاکستان از جمله گوادر، جیونی و کراچی از دیرباز مورد توجه بازرگانان بوده، گفت: بزودی با افتتاح رسمی پایانه مرزی پیشین ضمن عمران و آبادی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی با توجه به قرابت‌های سببی و نسبی و اشتراکات فراوان فرهنگی و اجتماعی شاهد فصل جدیدی از ارتباطات مردمان دوسوی مرز خواهیم بود.