شناسهٔ خبر: 90467 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد ریال صورت گرفت؛

اجرای عملیات بهسازی راه روستایی نظام آباد شهرستان آمل

مازندران رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی مازندران از پایان اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی نظام آباد این شهرستان به طول بیش از ۱ کیلومتر و با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری مازندران )، سعید نصر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می شود ، وجود زیر ساخت های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل ضروری است .

وی در ادامه از آغاز عملیات زیر سازی و روکش آسفالت محور روستایی بلده به خشواش به طول ۷ کیلومتر و با اعتبار۷۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال خبر داد و گفت : خوشبختانه در حال حاضر اقدامات خوب و گسترده ای در زمینه بهسازی ، ایمن سازی و آسفالت راه های روستایی در قالب طرح ملی " ابرار " در دست اجرا است. 

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی مازندران در ادامه به بخشی از فعالیت های کاری این اداره کل در شهرستان آمل اشاره و بیان داشت : مرمت و بهسازی و تثبیت نقاط رانشی ، بهسازی ، مرمت ، لایروبی تنقیه آبروها ، اجرای کانال بتنی ،احداث دیوار حفاظتی ،زیر سازی و زهکشی  و روکش آسفالت ، از جمله پروژه های اجرایی این اداره بوده که در امسال به منظور بالا بردن ضریب ایمنی راه‌ها به اجرا در آمد.

 نصر ادامه داد: شهرستان آمل از جمله شهرستانهايي است كه به لحاظ شرايط جغرافيايي منطقه و تعددروستاها در آن داراي محورهاي پر رفت و آمد بوده ، لذا ايمن سازي و بهسازي راه هاي ارتباطي اين شهرستان از جمله فعاليتهاي مهم اين اداره است.

وی خاطر نشان ساخت: باتوجه به اجرای طرح ارتقا کیفیت راهداری ، اقداماتی از قبیل اجراي خط كشي،نصب علائم،اَشكارسازي نقاط پرحادثه، شانه سازی ، رنگ آمیزی نیوجرسی ، پایه ها و نرده ها ، شسشتو و ساماندهی علائم ، اصلاح قوس ها و ... در سطح جاده های این شهرستان با جدیت در دست اجراست.

گفتنی است از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه های موجود در مازندران ، مقدار ۱۱۸۵ کیلومتر مربوط به شهرستان آمل است.